İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Çağdaş dil öğretimi yöntem ve yaklaşımlarına dayanarak, kendi özel İngilizce öğretim ortamlarına (yaş, çevre, konum, ve öğrenci geçmişi vb.) uygun pedagojik kararlar verebilme
PÇ-2: Ders materyalleri ve ölçme araçları seçerken, geliştirirken ve kullanırken, dilbilimsel, yazınsal, kültürel ve tarihi meseleleri eleştirel olarak çözümleyebilme
PÇ-3: Eğitim bilimleri, edebiyat ve dilbilim alanlarındaki bilgilerine dayanarak, disiplinler arası bağlantılar kurabilme ve araştırmacı ve eleştirel bir bakış açısı benimseme
PÇ-4: Değişik yeterlilik seviyelerinde dil öğrencilerinin karşılaşabileceği, dille ilgili belirli sorunları saptama ve bu sorunlara çözüm üretebilme
PÇ-5: Bireysel olarak veya yerel, ulusal ve uluslararası bağlamlarda çalışan öğretmenlerle işbirliği içerisinde dilin incelenmesi için gerekli araştırma yöntemlerini uygulayarak, küçük ölçekli eğitim araştırmaları tasarlama, yürütme ve sonuçlarını bildirme
PÇ-6: Öğrenme ortamlarındaki bireysel, kültürel (çok kültürlü) ve psiko-sosyal çeşitliliğe karşı farkındalık gösterme ve değişik yerel ortamlara uyum sağlayabilme
PÇ-7: Diğer eğitim sistemleri ve bunların farklılıkları hakkında sahip oldukları bilgilere dayanarak, karşılaştıkları mesleki zorlukları ele alma ve çözümleme,
PÇ-8: İngilizcedeki tüm algısal ve işlek dil becerilerini; günlük ve akademik yaşamda ileri düzeyde etkili bir şekilde iletişim kurmak için akıcı ve düzgün bir şekilde kullanabilme
PÇ-9: Çok çeşitli İngilizce ve Türkçe söylemleri, bağlamsal unsurları göz önüne alarak etkili bir şekilde çevirme
PÇ-10: İngilizce dışındaki yabancı dilleri öğrenme deneyimlerini, dil öğrenme süreçleri hakkında farkındalık yaratmak için kullanma
PÇ-11: Öğrencilerle ve eğitim ortamındaki diğer paydaşlarla, özgüvenle ve etkili bir şekilde iletişim kurma
PÇ-12: Yansıtıcı düşünme, öz değerlendirme ve sürekli mesleki gelişim süreçlerine katılma
PÇ-13: Yabancı dil öğretiminin etkililiğini artırmak için uygun öğretim teknolojileri ve bilgi okuryazarlılığı becerileri seçme ve kullanma
PÇ-14: Olumlu bir sınıf ortamı oluşturmak için sınıfta yaratıcılık, anlayış, işbirliği ve eşitlik sağlama ve geliştirme
PÇ-15: Küresel İngilizce kullanımından kaynaklanan dil ve dil ile ilgili konulara eleştirel ve çok kültürlü bakış açısı geliştirme
|
TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 6. Düzey (LİSANS Eğitimi)
|
İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Program Çıktıları |
||||||||||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
|||||||||||||||
|
1-Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
2-Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3-Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4-Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
5-Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. |
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
6-Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. |
|
√ |
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı |
|||||||||||||||
|
1-Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
2-Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. |
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3-Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
4-Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
√ |
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5-Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6-Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||||||||
|
1-Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
2-Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
3-Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||||||||
|
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
2-Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
4-Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||||||||
|
1-Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. |
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
2-Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
3-Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5-Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
7-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
8-Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||||||||
|
1-Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
2-Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
3-Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
4-Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
√ |
|
|
5-Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
6-Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7-Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|