İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Çağdaş dil öğretimi yöntem ve yaklaşımlarına dayanarak, kendi özel İngilizce öğretim ortamlarına (yaş, çevre, konum, ve öğrenci geçmişi vb.) uygun pedagojik kararlar verebilme
PÇ-2: Ders materyalleri ve ölçme araçları seçerken, geliştirirken ve kullanırken, dilbilimsel, yazınsal, kültürel ve tarihi meseleleri eleştirel olarak çözümleyebilme
PÇ-3: Eğitim bilimleri, edebiyat ve dilbilim alanlarındaki bilgilerine dayanarak, disiplinler arası bağlantılar kurabilme ve araştırmacı ve eleştirel bir bakış açısı benimseme
PÇ-4: Değişik yeterlilik seviyelerinde dil öğrencilerinin karşılaşabileceği, dille ilgili belirli sorunları saptama ve bu sorunlara çözüm üretebilme
PÇ-5: Bireysel olarak veya yerel, ulusal ve uluslararası bağlamlarda çalışan öğretmenlerle işbirliği içerisinde dilin incelenmesi için gerekli araştırma yöntemlerini uygulayarak, küçük ölçekli eğitim araştırmaları tasarlama, yürütme ve sonuçlarını bildirme
PÇ-6: Öğrenme ortamlarındaki bireysel, kültürel (çok kültürlü) ve psiko-sosyal çeşitliliğe karşı farkındalık gösterme ve değişik yerel ortamlara uyum sağlayabilme
PÇ-7: Diğer eğitim sistemleri ve bunların farklılıkları hakkında sahip oldukları bilgilere dayanarak, karşılaştıkları mesleki zorlukları ele alma ve çözümleme,
PÇ-8: İngilizcedeki tüm algısal ve işlek dil becerilerini; günlük ve akademik yaşamda ileri düzeyde etkili bir şekilde iletişim kurmak için akıcı ve düzgün bir şekilde kullanabilme
PÇ-9: Çok çeşitli İngilizce ve Türkçe söylemleri, bağlamsal unsurları göz önüne alarak etkili bir şekilde çevirme
PÇ-10: İngilizce dışındaki yabancı dilleri öğrenme deneyimlerini, dil öğrenme süreçleri hakkında farkındalık yaratmak için kullanma
PÇ-11: Öğrencilerle ve eğitim ortamındaki diğer paydaşlarla, özgüvenle ve etkili bir şekilde iletişim kurma
PÇ-12: Yansıtıcı düşünme, öz değerlendirme ve sürekli mesleki gelişim süreçlerine katılma
PÇ-13: Yabancı dil öğretiminin etkililiğini artırmak için uygun öğretim teknolojileri ve bilgi okuryazarlılığı becerileri seçme ve kullanma
PÇ-14: Olumlu bir sınıf ortamı oluşturmak için sınıfta yaratıcılık, anlayış, işbirliği ve eşitlik sağlama ve geliştirme
PÇ-15: Küresel İngilizce kullanımından kaynaklanan dil ve dil ile ilgili konulara eleştirel ve çok kültürlü bakış açısı geliştirme
TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 6. Düzey (LİSANS Eğitimi)
|
İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Program Çıktıları |
||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
|||||||||||||||
1-Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
2-Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3-Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4-Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
5-Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. |
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
6-Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. |
|
√ |
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı |
|||||||||||||||
1-Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
2-Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. |
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3-Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
4-Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
√ |
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5-Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6-Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||||||||
1-Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
2-Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
3-Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||||||||
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
2-Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
4-Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||||||||
1-Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2-Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
3-Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
4-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5-Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
7-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
8-Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||||||||
1-Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
2-Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3-Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4-Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5-Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6-Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7-Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|