İngiliz Edebiyatı Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ İngiliz Edebiyatı Tezli Yüksek Lisans Programı
İngiliz Edebiyatı Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: İngiliz Edebiyatı’nın farklı dönemlerine ait edebi metinleri biçim ve içerik açısından karşılaştırabilirler.
PÇ-2: İngiliz Edebiyatı dışında kalan yazarların edebi değerlerini kavrayabilirler.
PÇ-3: Ebebi külliyata eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşabilirler.
PÇ-4: Metinleri farklı kuramsal bakış açılarıyla eleştirel bir gözle okuyup, yorumlayabilirler.
PÇ-5: Farklı edebiyat türlerinin özelliklerini tanıyabilirler.
PÇ-6: Ebebi metinlerin ana temalarını ve türsel özelliklerini saptayabilirler.
PÇ-7: Edebi metinlerdeki biçim ve içerik ilişkisini inceleyebilirler.
PÇ-8: Edebi ve kültürel metinler hakkındaki eleştirel söylemlerin ana hatlarını çıkarabilirler.
PÇ-9: Değişik edebi konular hakkında özgün yazılar yazabilirler.
PÇ-10: Edebiyat üzerine tartışmalarda eleştirel bir farkındalıkla kendi düşüncelerini sunabilirler.
PÇ-11: Değişik edebi metinleri yapısal olarak inceleyip deşifre edebilirler.
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
ODTÜ İngiliz Edebiyatı Yüksek Lisans Programı Çıktıları |
||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 | 11 | |
BİLGİ –Kuramsal-Olgusal |
|||||||||||
1-Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ | √ |
2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
√ |
|
|
|
|
|
√ |
|||
BECERİLER-Bilişsel-Uygulamalı |
|||||||||||
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
|
|
√ |
|
√ |
√ |
|
|||
2-Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|||
3-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
|
|
√ |
|
|
|
√ |
√ |
√ |
√ | √ |
YETKİNLİKLER-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||||
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
√ |
|
|
√ |
|
√ |
√ |
√ |
√ |
√ | √ |
2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ | √ |
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
√ |
√ | √ |
YETKİNLİKLER-Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
|
√ |
√ |
|
|
|
√ |
√ |
√ | √ |
YETKİNLİKLER-İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||||
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ | |
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ | √ |
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ | √ |
YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ | √ |
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ | √ |
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
√ |
√ |
√ | √ |