İngiliz Edebiyatı Doktora Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ İngiliz Edebiyatı Ana Bilim Dalı Doktora Programı
İngiliz Edebiyatı Anabilim Dalı Doktora Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: İngiliz Edebiyatı’nın farklı dönemlerine ait birçok kuramsal ve edebi metni inceleyebilirler.
PÇ-2: İngiliz Edebiyatı’nın ana dönemleri olan Orta Çağ, Rönesans, on yedinci ve on sekizinci yüzyıllar, Romantik ve Viktorian dönemler ve yirminci ve yirmibirinci yüzyılların en önemli sosyolojik, kültürel, felsefi ve estetik özelliklerini tanıyabilirler.
PÇ-3: İngiliz Edebiyatı ve diğer edebiyatlara ait metinleri ilişkili oldukları tarihi, kültürel, estetik ve kuramsal bağlamlar üzerinden karşılaştırabilirler.
PÇ-4: İngiliz Edebiyatı dışında kalan günümüz edebiyatlarının özellikle çok kültürlülüğü ve çoğul etnik kimliği vurgulayan yazarlarını eleştirel bir gözle okuyabilirler.
PÇ-5: Dünya edebiyatındaki belli başlı eğilimleri ve tartışmaları takip edebilirler.
PÇ-6: Eski Yunan’dan yirmibirinci yüzyıla değin üretilmiş olan belli başlı edebiyat ve kültür kuramlarını tanıyabilirler.
PÇ-7: farklı edebi ve kültürel kuramlar ışığında fikir üretebilirler.
PÇ-8: film, gösterge, kültürel öğeler ve ritüeller gibi dil-dışı metinleri kuramsal bir farkındalıkla inceleyebilme becerilerini kazanırlar.
PÇ-9: edebi ve kültürel tartışmalarda anlamlı ve eleştirel fikirler ve yanıtlar üretebilirler.
PÇ-10: sınıfta incelenen metinler üzerine akademik seviyesi yüksek eleştirel yazılar yazabilirler.
PÇ-11: farklı edebiyat ve kültür projelerinde diğer öğrencilerle işbirliği yapabilirler.
PÇ-12: edebiyat çalışmaları alanına bağımsız ve kapsamlı araştırmalar üzerine kurulu makaleler yazarak katkıda bulunabilirler.
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
ODTÜ İngiliz Edebiyatı Doktora Programı Çıktıları |
||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
||||||||
BİLGİ-Kuramsal-Olgusal |
|||||||||||||||||||
1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|||||||
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. |
|
|
√ |
√ |
√ |
|
√ |
√ |
|
|
|
√ |
|||||||
BECERİLER-Bilişsel-Uygulamalı |
|||||||||||||||||||
1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|||||||
2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|||||||
3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
√ |
|
√ |
|||||||
4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|||||||
YETKİNLİKLER- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||||||||||||
1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|||||||
2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|||||||
3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|||||||
YETKİNLİKLER- Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||||||||||||
1-Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|||||||
YETKİNLİKLER- İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||||||||||||
1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|||||||
2-Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|||||||
YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||||||||||||
1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|||||||
2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|||||||
3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. |
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|