TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ İNGİLİZ DİLİ ÖĞRETİMİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI
İngiliz Dili Öğretimi Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: çağdaş yaklaşım, yöntem, ve teknikler hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bu
bilgileri etkin bir şekilde kullanabilme.
PÇ-2: güncel araştırmalara dayalı kuramsal ve uygulamalı bulguları sentezleme, eleştirel bakış açısıyla
değerlendirme ve geliştirme.
PÇ-3: var olan öğretim süreç, yöntem ve tekniklerini değerlendirebilme ve bunları geliştirmek amacıyla öneriler sunabilme.
PÇ-4: bilimsel bakış açısı ile ulusal ve uluslararası eğitim ortamlarında görülen ihtiyaçlara yönelik ve alana katkı yapma amaçlı çalışmalar yapabilme.
PÇ-5: bilimsel araştırma yöntemleri ile bağımsız araştırma yapma becerilerine sahip olma ve araştırma bulgu ve sonuçlarını yazılı ve sözel olarak akademik toplantılarda ve ortamlarda sunabilme.
PÇ-6: ulusal ve uluslararası materyal, sınav ve programları değerlendirebilme ve yenilerini geliştirebilme.
PÇ-7: yenilikçi kuram, uygulama ve araçları inceleme ve yenilerinin geliştirilmesi için araştırmalar yapabilme.
PÇ-8: İngiliz Dilinin ana, ikinci ve yabancı dil olarak kullanıldığı ülkelerde bulunabilecek kültürel farklılık ve benzerlikleri inceleme ve bu bilgileri ulusal İngiliz Dili öğrenimi ve öğretiminin geliştirilmesi için kullanabilme.
PÇ-9: İngiliz Dilinin ikinci ve yabancı dil olarak edinimi ve uygulamalı dilbilim konularında kuram ve uygulamaları inceleme ve bu bilgileri İngiliz Dili öğreniminde ve öğretiminde kullanabilme.

 

 

 

TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ  (TYYÇ)
7. Düzey (Yüksek Lisans Eğitimi) Yeterlilikleri

 

ODTÜ İngiliz Dili Öğretimi Yüksek Lisans Programı Çıktıları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

BİLGİ –Kuramsal-Olgusal

 

1-Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.

 

 

 

 

 

 

2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.

 

 

 

 

 

 

 

BECERİLER-Bilişsel-Uygulamalı

 

1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.

 

 

 

2-Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme

 

 

 

 

 

 

  3-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

 

1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.

 

 

 

 

 

 

 

 

3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER-Öğrenme Yetkinliği

 

1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER-İletişim ve Sosyal Yetkinlik

 

1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.

 

 

 

 

 

 

 

2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.

 

 

 

 

 

 

 

 

3- Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.

 

 

 

 

 

 

 

 

4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik

 

1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.

 

 

 

 

 

 

 

2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.

 

 

 

 

 

 

 

 

3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Son Güncelleme:
20/09/2022 - 09:11