TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ İngiliz Dili Öğretimi Doktora Programı
İngiliz Dili Öğretimi Doktora Programı Çıktıları (PÇ):

PÇ-1: güncel araştırmalara dayalı kuramsal ve uygulamalı bulguları sentezleme, eleştirel bakış açısı ile değerlendirme ve geliştirme.
PÇ-2:
var olan yöntem ve teknikleri değerlendirebilme ve alana katkı sağlamak amacıyla bağımsız araştırmalar yüretebilme.
PÇ-3:
bilimsel bakış açısı ile ulusal ve uluslararası eğitim ortamlarında görülen ihtiyaçlara yönelik çalışmalar yapabilme.
PÇ-4:
bilimsel araştırma yöntemleri ile bağımsız araştırma yapma becerilerine sahip olma ve araştırma bulgu ve sonuçlarını yazılı ve sözel olarak akademik toplantılarda ve ortamlarda sunabilme.
PÇ-5:
çağdaş kuram ve uygulamaları hizmet öncesi/ hizmet içi öğretmenlerine, yöneticilere ve diğer paydaşlara aktarabilme.
PÇ-6:
öğretim ve öğrenme süreçlerini farklı bağlamlarda inceleyerek kuramsal veya uygulamaya yönelik eleştirel yaklaşım ile belirlenen sorunlara yönelik çözüm önerileri sunabilme.
PÇ-7:
sosyal, kültürel, ve bireysel dil edinimi değişkenleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgileri ulusal İngiliz Dili öğrenimi ve öğretiminin geliştirilmesi için kullanabilme.
PÇ-8:
İngiliz Dilinin ikinci ve yabancı dil olarak edinimi ve uygulamalı dilbilim konularında kuram ve uygulamaları inceleme ve bu bilgileri İngiliz Dili öğreniminde ve öğretiminde kullanabilme.
PÇ-9:
yenilikçi bakış açılarıyla kuram ve uygulamalardaki son gelişmeleri inceleyerek araştırmalar yapabilme.
PÇ-10:
ulusal ve toplumsal ihtiyaçları karşılamak için eğitim modelleri, politikaları ve yöntemleri geliştirme amacıyla çalışmalar yapma.

 

 

 

TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ  (TYYÇ)
8. Düzey (Doktora Eğitimi) Yeterlilikleri

ODTÜ İngiliz Dili Öğretimi Doktora Programı Çıktıları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

BİLGİ-Kuramsal-Olgusal

 

1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak  alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.

 

 

 

 

 

 

 

 

2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.

 

 

 

 

 

 

BECERİLER-Bilişsel-Uygulamalı

 

1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.

 

 

 

 

 

 

 

 

2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.

 

 

 

 

 

 

 

3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.

 

 

 

 

 

 

 

 

4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

 

1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.

 

 

 

 

 

 

 

2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER- Öğrenme Yetkinliği

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1-Yaratıcı ve eleştirel düşünme,  sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER- İletişim ve Sosyal Yetkinlik

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme.

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3- Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik

 

1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.

 

 

 

 

 

 

 

 

2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Son Güncelleme:
20/09/2022 - 09:10