İngiliz Dili Öğretimi Doktora Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ İngiliz Dili Öğretimi Doktora Programı
İngiliz Dili Öğretimi Doktora Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: güncel araştırmalara dayalı kuramsal ve uygulamalı bulguları sentezleme, eleştirel bakış açısı ile değerlendirme ve geliştirme.
PÇ-2: var olan yöntem ve teknikleri değerlendirebilme ve alana katkı sağlamak amacıyla bağımsız araştırmalar yüretebilme.
PÇ-3: bilimsel bakış açısı ile ulusal ve uluslararası eğitim ortamlarında görülen ihtiyaçlara yönelik çalışmalar yapabilme.
PÇ-4: bilimsel araştırma yöntemleri ile bağımsız araştırma yapma becerilerine sahip olma ve araştırma bulgu ve sonuçlarını yazılı ve sözel olarak akademik toplantılarda ve ortamlarda sunabilme.
PÇ-5: çağdaş kuram ve uygulamaları hizmet öncesi/ hizmet içi öğretmenlerine, yöneticilere ve diğer paydaşlara aktarabilme.
PÇ-6: öğretim ve öğrenme süreçlerini farklı bağlamlarda inceleyerek kuramsal veya uygulamaya yönelik eleştirel yaklaşım ile belirlenen sorunlara yönelik çözüm önerileri sunabilme.
PÇ-7: sosyal, kültürel, ve bireysel dil edinimi değişkenleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgileri ulusal İngiliz Dili öğrenimi ve öğretiminin geliştirilmesi için kullanabilme.
PÇ-8: İngiliz Dilinin ikinci ve yabancı dil olarak edinimi ve uygulamalı dilbilim konularında kuram ve uygulamaları inceleme ve bu bilgileri İngiliz Dili öğreniminde ve öğretiminde kullanabilme.
PÇ-9: yenilikçi bakış açılarıyla kuram ve uygulamalardaki son gelişmeleri inceleyerek araştırmalar yapabilme.
PÇ-10: ulusal ve toplumsal ihtiyaçları karşılamak için eğitim modelleri, politikaları ve yöntemleri geliştirme amacıyla çalışmalar yapma.
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
ODTÜ İngiliz Dili Öğretimi Doktora Programı Çıktıları |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10
|
|
BİLGİ-Kuramsal-Olgusal |
|
|||||||||
1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
BECERİLER-Bilişsel-Uygulamalı |
|
|||||||||
1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. |
√ |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
√ |
3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. |
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
√ |
|
YETKİNLİKLER- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
|||||||||
1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
√ |
YETKİNLİKLER- Öğrenme Yetkinliği |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1-Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
YETKİNLİKLER- İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
2-Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik |
|
|||||||||
1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. |
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |