İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Matematiksel kavramların temellerini ve ilişkilerini anlar ve mesleğinin gerektirdiği doğrultuda kullanır
PÇ-2: Matematik eğitiminin gerektirdiği alanlarda yazılı ve sözlü iletişim yollarını etkili olarak kullanır ve öğrencilerinin kullanmasına olanak sağlar
PÇ-3: Matematik eğitimi ilgili bilimsel ve toplumsal gelişmeleri takip eder, anlar, sorgular ve mesleki gelişim için kullanır
PÇ-4: Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemleri ve değerlendirme stratejilerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar
PÇ-5: Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini ve ilgili diğer materyalleri kullanır
PÇ-6: Mesleğinin gerektirdiği bireysel ve takım çalışmalarında sorumluluk alır ve sorumluluklarını yerine getirir
PÇ-7: Öğretmenlik mesleğinin etik anlayışına sahiptir
PÇ-8: Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir
PÇ-9: Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular
TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 6. Düzey (LİSANS Eğitimi) |
İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Program Çıktıları |
||||||||
PÇ-1 |
PÇ-2 |
PÇ-3 |
PÇ-4 |
PÇ-5 |
PÇ-6 |
PÇ-7 |
PÇ-8 |
PÇ-9 |
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
|||||||||
1-Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
2-Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
3-Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
4-Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
√ |
5-Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
6-Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı |
|||||||||
1-Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. |
√ |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
2-Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. |
√ |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
3-Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
4-Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
√ |
5-Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
6-Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||
1-Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
2-Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. |
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
3-Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
2-Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
4-Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||
1-Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
2-Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
3-Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
4-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
5-Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
7-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
8-Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||
1-Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
2-Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
3-Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
4-Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
|
√ |
|
|
|
|
|
√ |
|
5-Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
6-Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
7-Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|