İlköğretim Fen ve Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı
- English
- Türkçe
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ İlköğretim Fen ve Matematik Alanları Yüksek Lisans Programı
İlköğretim Fen ve Matematik Alanları Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: İş ortamındaki alanı ile ilgili problemleri belirler, uygun araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm yolları üretir ve uygular.
PÇ-2: İlköğretim Fen ve Matematik Eğitimi ile ilgili araştırma çalışmalarının planlanması, sonuçlandırılması ve nitelikli bir şekilde sunulması için gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.
PÇ-3: İlköğretim Fen ve Matematik Eğitimi ile ilgili program geliştirme ve değerlendirme çalışmalarına katkıda bulunmak için gerekli bilgi birikimine sahip olur.
PÇ-4: İlköğretim Fen ve Matematik Eğitimi ile ilgili yenilikleri görev aldığı kurum ve kuruluşlarda uygulama becerilerine sahip olur.
PÇ-5: Alanı ile ilgili yerli ve yabancı yazını izleme becerisine sahip olur.
PÇ-6: Uygun istatistik yöntem ve teknikleri kullanarak veri analizleri yapma becerisine sahip olur.
PÇ-7: İlköğretim Fen ve Matematik Eğitimi uzmanlık alanının temelini oluşturan eğitimde ölçme değerlendirme teknikleri, öğretim yöntemleri ve materyal geliştirme gibi konularda kuramsal bilgiye sahip olur.
PÇ-8: Akademik ve araştırma etiğine sahip olur.
TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
İlköğretim Fen ve Matematik Alanları Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ) |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
||||||||
1-Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
2-Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. |
√ |
√ |
|
√ |
√ |
√ |
√ |
|
BECERİLER-Bilişsel-Uygulamalı |
||||||||
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır , bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
2-Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. |
√ |
√ |
|
|
√ |
|
|
|
3-Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. |
|
√ |
√ |
|
|
√ |
|
|
YETKİNLİKLER- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||
1-Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
2-Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
3-Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER- Öğrenme Yetkinliği |
||||||||
1-Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir veöğrenmeyi yönlendirir. |
√ |
√ |
|
|
√ |
|
√ |
|
2-Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
√ |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER- İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||
1-Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
2-Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
3- Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
4-Alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. |
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
5-Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||
1-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
2-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. |
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
3-Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
4-Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
5-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|