İlköğretim Doktora Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ İlköğretim Doktora Programı
İlköğretim Doktora Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Alanı ile ilgili problemleri belirleme, uygun araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm yolları üretme ve bu bilgiyi ilgili paydaşlar ve toplumun ilgili kurumları ile paylaşma becerilerine sahip olur.
PÇ-2: Ulusal ve uluslararası düzeyde meslektaşları ile işbirliği geliştirerek araştırmalar yapma, projeler yürütme ve sonuçlarını değerlendirerek bilimsel etkinlikler ve yayınlar yolu ile paylaşma becerilerine sahip olur.
PÇ-3: İlköğretim Fen Eğitimi, İlköğretim Matematik Eğitimi ve Okul Öncesi Eğitimi ile ilgili program geliştirme ve değerlendirme çalışmalarına katkıda bulunmak için gerekli bilgi birikimine sahip olur.
PÇ-4: Alanı ile ilgili yerli ve yabancı yazını izleme ve değerlendirme becerisine sahip olur.
PÇ-5: Uygun istatistik yöntem ve teknikleri kullanarak veri analizleri yapma becerisine sahip olur.
PÇ-6: İlköğretim Fen Eğitimi, İlköğretim Matematik Eğitimi ve Okul Öncesi Eğitimi uzmanlık alanının temelini oluşturan eğitimde ölçme değerlendirme teknikleri, öğretim yöntemleri ve materyal geliştirme gibi konularda kuramsal bilgiye sahip olur.
PÇ-7: Akademik ve araştırma etiğine sahip olur.
PÇ-8: Uzmanlık alanı ile ilgili yüksek öğretim kurumları ve diğer kurum ve kuruluşlarda eğitim verme becerisine sahip olur.
PÇ-9: Alanı ile ilgili araştırmacıların yetiştirilmesinde yüksek öğretim kurumlarında etkin roller alma becerisine sahip olur.
TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 8. Düzey (DOKTORA Eğitimi) |
İlköğretim Doktora Program Çıktıları |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
|||||||||
1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
√ |
√
|
|
√
|
|
√
|
|
|
|
2-Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
√
|
√
|
|
√
|
√
|
|
|
|
|
BECERİLER –Bilişsel, Uygulamalı |
|||||||||
1- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. |
√
|
√
|
|
√
|
√
|
|
|
|
|
2- Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. |
√
|
√
|
|
√
|
√
|
|
|
|
|
3- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
√
|
|
|
√
|
|
√
|
|
|
|
YETKİNLİKLER- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||
1- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur. |
√ |
√
|
|
√
|
|
|
|
|
|
2- Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
√
|
√
|
|
√
|
√
|
|
√
|
|
|
3- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. |
|
|
√
|
|
|
|
|
√
|
√
|
4- Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür. |
√
|
√
|
√
|
|
|
√
|
|
|
|
YETKİNLİKLER- Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||
1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. |
√
|
√
|
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur. |
|
|
|
|
|
|
|
√
|
√
|
3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür. |
|
|
|
|
|
|
√
|
√
|
|
4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular. |
√
|
|
|
|
|
|
|
√
|
√
|
YETKİNLİKLER- İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||
1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. |
√
|
√
|
|
|
|
|
|
√
|
|
2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. |
√
|
√
|
|
|
|
|
|
√
|
√
|
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. |
|
|
|
√
|
|
|
|
|
|
4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. |
√
|
√
|
|
√
|
|
|
√
|
|
|
YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||
1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
√
|
√
|
|
|
|
|
|
√
|
√
|
2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar. |
√
|
√
|
|
|
|
|
|
√
|
|
3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
√
|
√
|
|
|
|
|
√
|
√
|
√
|