TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ İlköğretim Doktora Programı
İlköğretim Doktora Programı Çıktıları (PÇ):

PÇ-1: Alanı ile ilgili problemleri belirleme, uygun araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm yolları üretme ve bu bilgiyi ilgili paydaşlar ve toplumun ilgili kurumları ile paylaşma becerilerine sahip olur.
PÇ-2: Ulusal ve uluslararası düzeyde meslektaşları ile işbirliği geliştirerek araştırmalar yapma, projeler yürütme ve sonuçlarını değerlendirerek bilimsel etkinlikler ve yayınlar yolu ile paylaşma becerilerine sahip olur.
PÇ-3: İlköğretim Fen Eğitimi, İlköğretim Matematik Eğitimi ve Okul Öncesi Eğitimi ile ilgili program geliştirme ve değerlendirme çalışmalarına katkıda bulunmak için gerekli bilgi birikimine sahip olur.
PÇ-4: Alanı ile ilgili yerli ve yabancı yazını izleme ve değerlendirme becerisine sahip olur.
PÇ-5: Uygun istatistik yöntem ve teknikleri kullanarak veri analizleri yapma becerisine  sahip olur.
PÇ-6: İlköğretim Fen Eğitimi, İlköğretim Matematik Eğitimi ve Okul Öncesi Eğitimi  uzmanlık alanının temelini oluşturan eğitimde ölçme değerlendirme teknikleri, öğretim yöntemleri ve materyal geliştirme gibi konularda kuramsal bilgiye sahip olur.
PÇ-7: Akademik ve araştırma etiğine sahip olur.
PÇ-8: Uzmanlık alanı ile ilgili yüksek öğretim kurumları ve diğer kurum ve kuruluşlarda eğitim verme becerisine sahip olur.
PÇ-9: Alanı ile ilgili araştırmacıların yetiştirilmesinde yüksek öğretim kurumlarında etkin roller alma becerisine sahip olur.

 

TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri

(Akademik Ağırlıklı)

8. Düzey (DOKTORA Eğitimi)

İlköğretim Doktora

Program Çıktıları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

BİLGİ - Kuramsal-Olgusal

1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BECERİLER –Bilişsel, Uygulamalı

1- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2- Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2- Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4- Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER- Öğrenme Yetkinliği

1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.

 

 

 

2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER- İletişim ve Sosyal Yetkinlik

1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik

1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Son Güncelleme:
20/09/2022 - 08:48