İktisat Tezsiz Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ İktisat Tezsiz Yüksek Lisans Programı
İktisat Tezsiz Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: İktisat teorisi ve ekonomik göstergeler hakkında bilgi sahibi olmaları, iktisadi teorileri ileri matematik ve ekonometrik araçlar kullanarak modelleme, analiz edebilme ve güncel hayata geçirebilme yetkinliği;
PÇ-2: Doğru soruyu sorabilme becerisi;
PÇ-3: Bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme becerisi;
PÇ-4: Disiplin ve disiplinlerarası takım çalışmaları içinde yer alabilme, zamanı etkin kullanma, lider konumunda sorumluluk alabilme ve girişimci olma becerisi;
PÇ-5: Edindikleri teorik alt yapı ile mezunlarımızın iktisat politikalarının sırasıyla, bireyler, piyasalar ve ülkeler üzerindeki etkilerini açıklayabilme yeteneği;
PÇ-6: Toplumun ileri gelen bireyleri olarak toplumsal olayları ve sorunları yakından takip etme, bunlara çözüm önerileri geliştirme, bu çözüm önerilerini toplumla paylaşıp uygulamaya koyma yetkinliği;
PÇ-7: Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme yetkinliği.
|
TYYÇ İşletme ve Yönetim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
İktisat Tezsiz Yüksek Lisans Programı |
||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
|
BİLGİ-Kuramsal - Olgusal |
|||||||
|
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
2-Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER – Bilişsel Uygulamalı |
|||||||
|
1-Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
2-Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
3- Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
√ |
|
|
|
√ |
√ |
|
|
YETKİNLİKLER – Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||
|
1-Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
2-Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. |
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
3-Örgüt/Kurum için vizyon, amaç ve hedef belirler. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER – Öğrenme Yetkinliği |
|||||||
|
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||
|
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
2-Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
4-Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER – Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||
|
1-Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
2-Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütür. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
3-Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı sağlar. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
4-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
|
|
√ |
|