İktisat Tezsiz Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ İktisat Tezsiz Yüksek Lisans Programı
İktisat Tezsiz Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: İktisat teorisi ve ekonomik göstergeler hakkında bilgi sahibi olmaları, iktisadi teorileri ileri matematik ve ekonometrik araçlar kullanarak modelleme, analiz edebilme ve güncel hayata geçirebilme yetkinliği;
PÇ-2: Doğru soruyu sorabilme becerisi;
PÇ-3: Bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme becerisi;
PÇ-4: Disiplin ve disiplinlerarası takım çalışmaları içinde yer alabilme, zamanı etkin kullanma, lider konumunda sorumluluk alabilme ve girişimci olma becerisi;
PÇ-5: Edindikleri teorik alt yapı ile mezunlarımızın iktisat politikalarının sırasıyla, bireyler, piyasalar ve ülkeler üzerindeki etkilerini açıklayabilme yeteneği;
PÇ-6: Toplumun ileri gelen bireyleri olarak toplumsal olayları ve sorunları yakından takip etme, bunlara çözüm önerileri geliştirme, bu çözüm önerilerini toplumla paylaşıp uygulamaya koyma yetkinliği;
PÇ-7: Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme yetkinliği.
TYYÇ İşletme ve Yönetim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
İktisat Tezsiz Yüksek Lisans Programı |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
BİLGİ-Kuramsal - Olgusal |
|||||||
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
2-Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. |
√ |
|
|
|
|
|
|
BECERİLER – Bilişsel Uygulamalı |
|||||||
1-Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
2-Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
√ |
|
|
3- Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
√ |
|
|
|
√ |
√ |
|
YETKİNLİKLER – Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||
1-Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. |
|
|
|
√ |
|
|
|
2-Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. |
|
|
|
√ |
|
|
√ |
3-Örgüt/Kurum için vizyon, amaç ve hedef belirler. |
|
|
√ |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER – Öğrenme Yetkinliği |
|||||||
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
|
√ |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
|
√ |
|
√ |
2-Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
√ |
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
√ |
4-Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
√ |
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER – Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||
1-Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. |
|
|
|
|
|
|
|
2-Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütür. |
|
|
|
√ |
|
|
|
3-Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı sağlar. |
|
|
|
|
|
|
√ |
4-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
|
|
√ |
|