Havacılık ve Uzay Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı
- English
- Türkçe
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Havacılık ve Uzay Mühendisliği Bölümü Tezli Yüksek Lisans Programı
Havacılık ve Uzay Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
- Havacılık ve uzay mühendisliğinin bir veya daha fazla alt alanında ileri düzeyde bilgi sahibidir; bu bilgileri mühendislik uygulamalarında ve çözüm süreçlerinde etkin biçimde kullanır.
- Alanındaki güncel bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip eder; araştırma problemleri tanımlar, uygun yöntemlerle çözümler üretir ve sonuçları yorumlar.
- Karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde analitik düşünce ve sayısal yöntemleri kullanır; gerektiğinde uygun deneysel yaklaşımlar geliştirir ve uygular.
- Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik uygun modelleme, analiz, simülasyon ve deneysel yöntemleri kullanır ve elde edilen sonuçları değerlendirerek mühendislik kararları verir.
- Bilimsel ve teknik bilgileri açık ve sistematik biçimde sözlü ve yazılı olarak aktarır; disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda etkili şekilde çalışır, gerektiğinde liderlik üstlenir.
- Meslek etiği, toplumsal ve çevresel sorumluluk bilinci ile hareket eder; mühendislik çözümlerinin olası etkilerini değerlendirir.
- Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar; yeni bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır.
- Ulusal havacılık ve uzay, savunma ve enerji teknolojileri uygulamalarına yönelik temel mühendislik problemleri konusunda farkındalık sahibidir ve bu alanlarda katkı sağlayabilecek yetkinliktedir.
|
TYYÇ Mühendislik Temel Alanı Yeterlilikleri 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
Havacılık ve Uzay Mühendisliği Yüksek Lisans Programı |
|||||||
|
PÇ1 |
PÇ2 |
PÇ3 |
PÇ4 |
PÇ5 |
PÇ6 |
PÇ7 |
PÇ8 |
|
|
BİLGİ – Kuramsal, Olgusal |
||||||||
|
1. Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
2. Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
|
X |
|
|
|
|
X |
X |
|
3. Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
4. Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
|
X |
|
|
|
|
X |
|
|
BECERİLER – Bilişsel, Uygulamalı |
||||||||
|
1. Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
2. Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
X |
|
3. Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
4. Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER – Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||
|
1. Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
2. Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
3. Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
4. Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
X |
|
5. Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
6. Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER – Öğrenme Yetkinliği |
||||||||
|
1. Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
|
X |
|
|
|
|
X |
|
|
2. Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
3. Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
X |
|
4. Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||
|
1. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
2. Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
3. Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler |
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
4. Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
5. Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
6. Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
X |
|
7. Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
|
X |
|
|
|
|
X |
X |
|
8. Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER – Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||
|
1. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
2. Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
3. Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
4. Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
|
X |
|
|
|