Gıda Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Gıda Mühendisliği Yüksek Lisans Programı
Gıda Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları
PÇ-1: Farklı kaynaklardan elde ettiği bilgiyi etkin bir şekilde kavramsallaştırma, uygulama, analiz etme, sentezleme ve değerlendirme becerisine sahip olmak
PÇ-2: Problemi belirleme, tanımlama, çözümü için yöntem geliştirme, uygulama ve sonucunu değerlendirme becerisine sahip olmak
PÇ-3: Yenilikçi fikir ve ürün geliştirme potansiyeline sahip olmak
PÇ-4: Türkçe ve İngilizceyi kullanarak etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurmak
PÇ-5: Küresel, çevresel ve toplumsal sorunlara duyarlı olmak ve çözüm üretebilmek
PÇ-6: Etik değer ve kuralları hakkında bilgiye ve davranışlara sahip olmak
PÇ-7: Bir grubun belirlenmiş hedeflerine ulaşmak için işbirliği içinde ortak çalışmalar yürütmek ve takıma yapıcı geri bildirim sağlamak
PÇ-8: Alanıyla ilgili meslek sağlığı ve güvenliği hakkında bilgiye ve davranışlara sahip olmak ve risk taşıyan durumlarla baş edebilmek
PÇ-9: Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavramış olmak
TYYÇ Mühendislik Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (Yüksek Lisans Eğitimi) |
Gıda Mühendisliği Yüksek Lisans Programı Program Çıktıları |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
|||||||||
1- Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
2- Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
3- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
√ |
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
4- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı |
|||||||||
1- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
2- Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
3- Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||
1- Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
2- Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
3- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
4- Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
5- Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
6- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||
1- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
2- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
3- Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
4- Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||
1- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
2- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
3- Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
4- Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
5- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
6- Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
7- Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
8- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||
1- Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
2- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
3- Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
4- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|