Gıda Mühendisliği Doktora Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Gıda Mühendisliği Doktora Programı
Gıda Mühendisliği Doktora Programı Çıktıları
PÇ-1: Farklı kaynaklardan elde ettiği bilgiyi etkin bir şekilde kavramsallaştırma, uygulama, analiz etme, sentezleme ve değerlendirme becerisine sahip olmak
PÇ-2: Problemi belirleme, tanımlama, çözümü için yöntem geliştirme, uygulama ve sonucunu değerlendirme becerisine sahip olmak
PÇ-3: Yenilikçi fikir ve ürün geliştirme ve araştırma potansiyeline sahip olmak
PÇ-4: Etkili iletişim becerilerine sahip olmak
PÇ-5: Küresel, çevresel ve toplumsal sorunlara duyarlı olmak ve çözüm üretebilmek
PÇ-6: Etik değer ve kuralları hakkında bilgiye ve davranışlara sahip olmak
PÇ-7: Takım içinde çalışabilme becerilerine sahip olmak
PÇ-8: Gıda alanında yeni araştırmacılara ve mühendislere bilgi aktarımı ve öğretme hususlarında etkin ve başarılı olmak
PÇ-9: Mesleki etkinliklerde toplumsal, çevresel ve ekonomik farkındalık yaratmak
TYYÇ Mühendislik Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 8. Düzey (Doktora Eğitimi) |
Gıda Mühendisliği Doktora Programı Program Çıktıları |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
|||||||||
1- Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
2- Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
BECERİLER - Bilişsel –Uygulamalı |
|||||||||
1- Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
2- Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
3- Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde saptar ve uygular. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
4- Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibi olur. |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
5- Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. |
|
√ |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||
1- Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
2- Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
3- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. |
|
√ |
√ |
|
|
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||
1- Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
2- Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olur. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
3- Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
4- Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. |
|
|
√ |
√ |
|
|
|
√ |
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||
1- Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
2- Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||
1- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. |
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
2- Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. |
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
√ |