Fiziksel Oşinografi Doktora Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Fiziksel Oşinografi Doktora Programı
Fiziksel Oşinografi Doktora Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Eğitim dili İngilizce olduğu için Avrupa Dil B2 genel düzeyinde sözlü yazılı iletişim kurabilirler.
PÇ-2: Fiziksel Oşinografi alanında disiplinler arası çalışmalarda eleştirisel yaklaşımla analiz ederek karmaşık durumlarda bilimsel çözümler üretip kendi konularında liderlik edebilme yetisine sahip olabilirler.
PÇ-3: Fiziksel Oşinografi araştırma konusunda özgün bir tez üretip bu tezden en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin yayılmasına yardım edebilir.
PÇ-4: Fiziksel Oşinografi alanında bağımsız, özgün proje üretip yöneterek alanındaki ilerlemelere katkıda bulunabilirler.
PÇ-5: Fiziksel Oşinografi konusunda mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olurlar.
PÇ-6: Uzman oldukları araştırma konusunun yanı sıra tüm Türkiye Denizlerinin fiziksel, kimyasal ve biyolojik yapısı hakkında genel bilgi ve deneyim sahibi olurlar.
| 
 
 TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ  (TYYÇ)  | 
 Fiziksel Oşinografi Doktora Programı Çıktıları  | 
|||||
| 
 1  | 
 2  | 
 3  | 
 4  | 
 5  | 
 6  | 
|
| 
 BİLGİ - Kuramsal-Olgusal  | 
||||||
| 
 1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı  | 
||||||
| 
 1-Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 2-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 3-Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 4-Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  | 
||||||
| 
 1-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 2-Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 3-Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme .  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği  | 
||||||
| 
 1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik  | 
||||||
| 
 1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme.  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 2-Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik  | 
||||||
| 
 1-Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 3-Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  |