TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ

ODTÜ Fiziksel Oşinografi Doktora Programı

Fiziksel Oşinografi Doktora Programı Çıktıları (PÇ):

PÇ-1: Eğitim dili İngilizce olduğu için Avrupa Dil B2 genel düzeyinde sözlü yazılı iletişim kurabilirler.

PÇ-2: Fiziksel Oşinografi alanında disiplinler arası çalışmalarda eleştirisel yaklaşımla analiz ederek karmaşık durumlarda bilimsel çözümler üretip kendi konularında liderlik edebilme yetisine sahip olabilirler.

PÇ-3: Fiziksel Oşinografi araştırma konusunda özgün bir tez üretip bu tezden en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin yayılmasına yardım edebilir.

PÇ-4: Fiziksel Oşinografi alanında bağımsız, özgün proje üretip yöneterek alanındaki ilerlemelere katkıda bulunabilirler.

PÇ-5: Fiziksel Oşinografi konusunda mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olurlar.

PÇ-6: Uzman oldukları araştırma konusunun yanı sıra tüm Türkiye Denizlerinin fiziksel, kimyasal ve biyolojik yapısı hakkında genel bilgi ve deneyim sahibi olurlar.

 

 

TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ  (TYYÇ)
8. Düzey (Doktora Eğitimi) Yeterlilikleri

Fiziksel Oşinografi Doktora Programı  Çıktıları

1

2

3

4

5

6

BİLGİ - Kuramsal-Olgusal

1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak  alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.

 

 

 

2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.

 

 

 

 

 

BECERİLER -  Bilişsel -Uygulamalı

1-Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.

 

 

 

 

2-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.

 

 

 

3-Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.

 

 

 

 

4-Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.

 

 

 

YETKİNLİKLER -  Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.

 

 

 

 2-Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.

 

 

 

 

 

3-Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme .

 

 

 

 

YETKİNLİKLER -  Öğrenme Yetkinliği

1-  Yaratıcı ve eleştirel düşünme,  sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER -  İletişim ve Sosyal Yetkinlik

1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme.

 

 

 

 

2-Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.

 

 

 

 

 

3-Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER -   Alana Özgü Yetkinlik

1-Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.

 

 

 

 

2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.

 

 

 

 

3-Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.

 

 

 

 

 

 


Son Güncelleme:
20/09/2022 - 11:13