Fizik Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Fizik Yüksek Lisans Programı
Fizik Yüksek Lisans Program Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Fiziğin temel dallarında ve çalıştığı alanda bilgi ve beceri açısından yetkindir.
PÇ-2: Uzman bir araştırmacının yönlendirmesi ile araştırma yapmak için gereken becerilere (literatür araştırması, deney tasarımına yardım, proje tasarlama ve geliştirmeye yardım vs.) sahiptir.
PÇ-3: Araştırmalardan çıkan sonuçları uygun formatta (bilimsel makale, konferans sunumu, proje raporu vs.) aktarabilir.
PÇ-4: İhtiyacı olan teknikleri (kuramsal, deneysel, programlama vs.) kendi başına öğrenebilir.
PÇ-5: Araştırma gruplarında takım üyesi olarak çalışabilme becerisine sahiptir.
TYYÇ Doğa Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
Fizik Yüksek Lisans Programı |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
BİLGİ – Kuramsal - Olgusal |
|||||
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. |
√ |
|
|
|
|
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. |
√ |
|
|
|
√ |
BECERİLER – Bilişsel - Uygulamalı |
|||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
√ |
√ |
|
|
|
2- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. |
√ |
|
|
√ |
|
3- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
|
√ |
|
√ |
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
|
√ |
|
√ |
|
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
|
√ |
|
√ |
|
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
|
|
|
√ |
√ |
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
|
|
√ |
|
YETKİNLİKLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
|
|
√ |
|
|
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
|
|
|
|
|
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
√ |
|
|
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
|
|
√ |
|
YETKİNLİKLER – Alana Özgü Yetkinlik |
|||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. |
√ |
|
|
|
|
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
|
√ |
|
√ |
|
3-Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
|
√ |
|
|
|
4-Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. |
√ |
|
|
|
|