Finansal Matematik Doktora Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Finansal Matematik Doktora Programı
Finansal Matematik Doktora Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Grup çalışmalarında liderlik yapabilir, çözüm yaklaşımları geliştirebilir ve sorumluluk alabilirler.
PÇ-2: Mevcut bilimsel alan yazın ve metodoloji hakkında bilgi sahibidirler ve bunlara eleştirel bakabilme becerisine sahiptirler.
PÇ-3: Disiplinlerarası yaklaşımlardan haberdardırlar.
PÇ-4: Araştırma soruları üretebilir, birinci ve/veya ikinci el kaynaklara ulaşılabilir, bunları analiz edebilir ve kaynakları değerlendirip yorumluyarak geçerli tartışmalar oluşturabilirler.
PÇ-5: Yeterli düzeyde İngilizce yabancı dil bilgisi geliştirmişlerdir ve bunun yanı sıra alanı ile ilgili bilimsel yayınları okuyup yorum yapabilmektedirler.
PÇ-6: Yaptıkları araştırmayı gerek sözlü, gerekse yazılı biçimde sunup paylaşabilirler.
PÇ-7: Tek başına ve disiplinlerarası bir grubun parçası olarak çalışabilirler.
PÇ-8: Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptirler.
PÇ-9: Alanı ile ilgili teknolojiyi takip edebilme ve ilgili algoritmaları anlayabilme becerisine sahiptirler.
PÇ-10: Finans problemlerini matematik teorileri ile birleştirebilir, hem akademik hem de uygulayıcılara yönelik metotlar geliştirebilirler.
PÇ-11: Günümüz meselelerine dair farkındalık geliştirmişlerdir ve dayanakları oan fikirler üretebilecek bilgi ve becereiye sahiptirler.
PÇ-12: Mesleki konularda öncülük ve önderlik niteliklerine sahiptirler.
TYYÇ Yaşam Bilimleri, Doğa Bilimleri, Matematik ve İstatistik Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 8. Düzey ( Doktora Eğitimi) |
ODTÜ Finansal Matematik Doktora Programı Program Çıktıları |
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 | 12 | ||
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
|||||||||||||
1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
√ | |||
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
√ |
|||
BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı |
|||||||||||||
1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
√ | |||
2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|||
3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
||||
4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. |
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
||||
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||||||
1-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. |
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
√ |
|||
2-Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
||||
3-Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
√ | |||
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||||||
1-Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
√ |
|||
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||||||
1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
√ |
|
||||
2-Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
||||
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. |
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
||||
4-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
||||
5- Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. |
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|||
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||||||
1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve uyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri özeterek denetler ve bu değerleri öğretir. |
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
√ |
√ | |||
2-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
||||
3-Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
TYYÇ İşletme ve Yönetim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 8. Düzey ( Doktora Eğitimi) |
ODTÜ Finansal Matematik Doktora Programı Program Çıktıları |
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
√ |
||
2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır. |
|
|
√ |
|
|
√ |
√ |
|
|
√ |
||
BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı |
||||||||||||
1-Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
√ |
||
2-Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
√ |
||
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||
1-Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|||
2-Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. |
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|||
3-Örgüt/Kurum için vizyon, amaç ve hedef belirler. |
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
√ |
||
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|||
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|||
2-Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|||
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|||
4-Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|||
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||
1-Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı verir. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
√ |
||
2-Örgüt/Kurum için stratejik plan yapar ve strateji geliştirir. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
√ |
||
3-Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|||
4- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|||
5- Yenilik arayışı içinde olma istekliliği gösterir. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
√ |