Fen Bilimleri Eğitimi Doktora Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Doktora Programı
Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Doktora Programı Çıktıları (PÇ):
- Fen Bilimleri eğitimi literatüründeki bilimsel araştırmaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlayarak özgün öğretim uygulamalar ve araştırmalar için kullanır.
 - Fen bilimleri eğitimi alanındaki sorunlara çözüm üretmek için özgün araştırmalar tasarlar.
 - İleri düzey araştırma yöntemleri ve veri analiz tekniklerini fen bilimleri eğitimi alanında uygular.
 - Fen bilimleri eğitimi alanındaki problemlere yönelik özgün bilimsel araştırmaları bireysel ve ortak olarak yürütür.
 - Fen bilimleri eğitimi alanında seçtiği özel kuram, yaklaşım ve uygulamalarla ilgili analiz, sentez ve değerlendirmeler yapar.
 - Fen bilimleri eğitimi alanının temelini oluşturan konularda farklı düzeylerde yenilikçi eğitim ve öğretim etkinliklerinin geliştirilmesi ve uygulanmasında aktif rol üstlenir.
 - Akademik ve mesleki gelişime katkı sağlayacak ulusal/uluslararası etkinliklere katılır.
 - Fen bilimleri eğitimi alanında bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak bilime yenilik getirecek araştırmalar yapar ve elde ettiği sonuçları ilgili paydaşlarla, ulusal ve uluslararası düzeyde, yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
 - Akademik ve mesleki çalışmalarda etik ilkelere uyar.
 
| 
 TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 8. Düzey (DOKTORA Eğitimi)  | 
 Fen Bilimleri Eğitimi Doktora Programı Çıktıları  | 
||||||||
| 
 1  | 
 2  | 
 3  | 
 4  | 
 5  | 
 6  | 
 7  | 
 8  | 
 9  | 
|
| 
 BİLGİ –Kuramsal -Olgusal  | 
|||||||||
| 
 1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 2-Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 BECERİLER-Bilişsel -Uygulamalı  | 
|||||||||
| 
 1-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar.  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 2-Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 3-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  | 
|||||||||
| 
 1-Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 2-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 3-Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 4-Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER -Öğrenme Yetkinliği  | 
|||||||||
| 
 1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER –İletişim ve Sosyal Yetkinlik  | 
|||||||||
| 
 1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik  | 
|||||||||
| 
 1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar.  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 √  |