Felsefe Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Felsefe Yüksek Lisans Programı
Felsefe Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Akademik çalışmalarda başarılı olabilmeleri için bağımsız araştırma yapabilme becerisi.
PÇ-2: Felsefe içinde gündeme gelen yeni konu, kavramlar ve tartışmalar hakkında bilgi sahibi olması.
PÇ-3: Araştırma yaptığı konu üzerinde felsefece özgün yorumlama becerisi.
PÇ-4: Yazılı ve sözlü sunumda başarılı, etkili iletişim kurabilen öğrenciler yetiştirilmesi.
PÇ-5: Disiplinler arası okuma yapma ve bu okuduklarını felsefece problemlerle ilintilendirebilme becerisi.
PÇ-6: Akademik araştırma yapma ve bunu yayınlama üzerine olan etik kodların bilgisine sahip olması.
TYYÇ Beşeri Bilimler Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
Felsefe Yüksek Lisans Programı Program Çıktıları |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
||||||
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
√ |
√ |
|
|
√ |
|
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
|
|
|
√ |
|
BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı |
||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
|
√ |
|
|
|
2- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. |
|
|
√ |
|
√ |
|
3- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
|
√ |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
|
√ |
|
√ |
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
|
|
√ |
|
|
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
|
√ |
|
|
|
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
√ |
|
|
|
|
|
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
√ |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
|
|
|
|
√ |
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
√ |
|
|
|
|
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
|
|
|
√ |
|