Endüstri (İş) ve Örgüt Psikolojisi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Endüstri ve Örgüt Psikolojisi Yüksek Lisans Programı
Endüstri ve Örgüt Psikolojisi Tezsiz Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Endüstri ve Örgüt psikolojisi uzmanlık alanının temelini oluşturan iş analizi, yetkinlik modellemesi, performans değerlendirmesi ve yönetimi, kurumsal eğitimler, eleman seçme, motivasyon, liderlik, iş tutumları gibi temel konularda sağlam kuramsal bilgiye sahip olma.
PÇ-2: Ölçme-değerlendirmede kullanılan araçların geçerlik ve güvenirliğini değerlendirme bilgisine ve hassasiyetine sahip olma.
PÇ-3: Eleman seçme, performans değerlendirme ve örgütsel tutum ve ihtiyaçların belirlenmesinde kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarının içerikleri ve psikometrik özellikleri ile ilgili genel bilgi sahibi olma.
PÇ-4: Kurumlarda iş analizi, performans değerlendirmesi, eğitim hazırlanması ve sunumu, örgütsel ihtiyaç analizi, eleman seçimi uygulamalarını yürütecek bilgi ve becerilere sahip olma.
PÇ-5: Endüstri ve Örgüt psikolojisini ilgilendiren konularda araştırma yapabilme, araştırma sorusu ve hipotez kurma, araştırma deseni tasarlama, veri toplama, veri analiz etme ve raporlama becerilerine sahip olma.
PÇ-6: Verileri analiz ederken uygun istatistik yöntem ve teknikleri kullanma becerilerine sahip olma.
PÇ-7: Örgütsel ihtiyaç analizi, iş tutumlarının ölçülmesi için kullanılabilecek ölçüm araçlarını psikometri kuramları temelinde geliştirme becerisine sahip olma.
PÇ-8: Endüstri ve Örgüt psikolojisi alanında edindiği kuramsal bilgileri örgütsel uygulamalarda kullanabilme becerilerine sahip olma.
PÇ-9: Kurumsal problemleri bilimsel yöntemle saptama, değerlendirme ve çözüm önerileri sunma becerisine sahip olma.
PÇ-10: Alanla ilgili yerli ve yabancı yazını izleme becerisine sahip olma.
PÇ-11: Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurabilme ve alanla ilgili olarak kalabalık gruplara sunum yapabilme becerilerine sahip olma.
PÇ-12: Takım çalışması yapma becerisine sahip olma.
TYYÇ Yaşam Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (Yüksek Lisans Eğitimi) |
Endüstri ve Örgüt Psikolojisi Tezsiz Yüksek Lisans Programı Çıktıları |
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
BİLGİ – Kuramsal-Olgusal |
||||||||||||
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı |
||||||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
|
|
√ |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
2- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
3- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
√ |
|
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |