TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Endüstri Mühendisliği Doktora Programı
Endüstri Mühendisliği Doktora Programı Çıktıları
PÇ-1: Sosyoteknik sistemlerin tasarım ve iyileştirmelerine yönelik yeni bilimsel bilgi üretebilirler.
PÇ-2: Endüstri Mühendisliği alanında ileri bilimsel araştırma yapıp, bulgularını yayımlarlar.
PÇ-3: Bilimsel araştırmalarında eleştirel düşünceyi uygulayabilirler.
PÇ-4: Akademik etiğin öneminin bilincindedirler.
-5: Araştırma çıktılarını evrensel düzeyde akademik toplulukla ve toplumla etkin bir biçimde paylaşırlar.

 

 

TYYÇ Mühendislik Bilimleri Temel Alan Yeterlilikleri

(Akademik Ağırlıklı) 

8. Düzey (DOKTORA Eğitimi)

 

 

Endüstri Mühendisliği Program Çıktıları

1

2

3

4

5

BİLGİ - Kuramsal - Olgusal

1-Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular.

 

 

2- Alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.

 

 

BECERİLER – Bilişsel-Uygulamalı

1-Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.

 

2-Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.

 

3-Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde saptar ve uygular.

 

 

 

4-Alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibi olur.

 

 

5-Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.

 

BECERİLER – Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1-Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.

 

 

 

2-Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.

 

 

 

3-Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.

 

 

 

BECERİLER – Öğrenme Yetkinliği

1-Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.

 

2-Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olur.

 

3-Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.

 

4-Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.

 

 

 

BECERİLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik

1-Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.

2-Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.

BECERİLER – Alana Özgü Yetkinlik

1-Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.

 

2-Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.


Son Güncelleme:
21/09/2022 - 23:55