Program Çıktıları

Eğitim Yönetimi ve Planlaması Yüksek Lisans programımız öğrencilerinin mezun olduklarında aşağıdaki bilgi, beceri ve davranışları edinmiş olmalarını amaçlamaktadır:

  1. Liderlik ve yöneticilik vasıflarıyla, içinde bulunduğu eğitim kurumu ile kurumun çevresi arasındaki uyumu gözeterek kurum hedeflerini belirleyip gerçekleştirmeye yönelik planlama yapabilir.
  2. Kurumun gelişen sosyal, politik, ekonomik, kültürel ve doğal dinamiklere hazırlıklı olmasını ve okulun yüksek menfaati için bu gelişmelere cevap verebilirler.
  3. Öğretim, öğrenme ve değerlendirme süreçlerini gözeterek eğitim kurumunun öğrenme hedefine ulaşmasında liderlik yaparlar.
  4. Eğitim yönetimi ve planlaması alanında bilimsel gelişmeleri, politika değişikliklerini izler ve bulunduğu ortama uygularlar.
  5. Okulun amaçlarının belirlenmesi ve bu amaçların gerçekleştirilmesi için gerekli faktörleri bilimsel yaklaşım ile belirler ve veri temelli çözümler üretirler.
  6. Hem mesleki alanda hem de bilimsel anlamda var olan etik kodları her türlü uygulamanın önüne koyarlar.
  7. Kurumda karşılaştığı her duruma yönelik olarak kuramsal ve yöntem bilgisini kullanarak eleştirel düşünür ve bu kapsamda yeni çözümler üretirler.
  8. Sosyal becerileri gelişmiş; takım çalışmasına yatkın; etkili iletişim kurabilen; sorumluluk alan; bağımsız çalışabilen; eleştirel düşünme, problem çözme, yaşam boyu öğrenme becerilerine sahip çok kültürlü ortamlarda faaliyet gösterebilen bireylerdir.

Son Güncelleme:
22/09/2022 - 14:52