TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Eğitim Yönetimi ve Planlaması Doktora Programı
Eğitim Yönetimi ve Planlaması Doktora Program Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Eğitim sisteminin güncel sorunlarını belirler ve sahip olduğu kuramsal, uygulama ve yöntem bilgisine dayalı olarak özgün ve bilimsel çalışmalar yaparak alana katkıda bulunur.
PÇ-2: Farklı disiplinlerde var olan kuram ve uygulama bilgisini Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanına aktarabilir ve karmaşık durumlarda analiz, sentez ve değerlendirme araçlarını kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilirler.
PÇ-3: Eğitim kurumlarının değişim ihtiyacının belirlenmesine ve değişim faaliyetlerinin uygulanmasına veri temelli yaklaşımlarla öncülük ederler.
PÇ-4: Eğitim kurumlarının yönetim ve planlama faaliyetlerini özgün bir yaklaşımla yürütürler.
PÇ-5: Eğitim politikalarını ulusal ve uluslararası bağlama göre değerlendirir ve bu çerçevede yeni politika önerisi geliştirir.
PÇ-6: Eğitim kurumlarına farklı yönetim ve liderlik perspektiflerine dayalı olarak değişik analitik yaklaşımlar geliştirebilirler.
PÇ-7: Bir eğitim kurumunu yönetebilmek için gerekli bilgi, beceri, değer ve yönelime sahiptirler.
PÇ-8: Okul içi ve dışında, farklı grup ve kişilerle etkili iletişim kurar ve bu kişi ve kurumlarla takım çalışması yapabilme becerisini gösterirler.
PÇ-9: Kurumda karşılaştığı her duruma yönelik olarak kuramsal ve yöntem bilgisini kullanarak eleştirel düşünür ve problem çözme becerilerini kullanır.
PÇ-10: Sosyal becerileri gelişmiş, sorumluluk alabilen ve bağımsız çalışabilen ve yaşam boyu öğrenme eğilimlerini geliştirerek çok kültürlü ortamlarda faaliyet gösterebilen bireylerdir.

 


TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)

8. Düzey (DOKTORA Eğitimi)

Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Program Çıktıları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

BİLGİ –Kuramsal -Olgusal

1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.

 

 

 

 

 

 

 

2-Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.

 

 

 

 

 

 

 

 

BECERİLER-Bilişsel -Uygulamalı              

1-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar.

 

 

 

 

 

 

 

2-Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1-Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur.

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER -Öğrenme Yetkinliği       

1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur.

 

 

 

 

 

 

 

3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular.

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER –İletişim ve Sosyal  Yetkinlik

1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik

1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar.

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Son Güncelleme:
22/09/2022 - 14:53