Program Çıktıları

Eğitim Yönetimi ve Planlaması Doktora programı mezunları;

  1. Eğitim sisteminin güncel sorunlarını belirler ve sahip olduğu kuramsal, uygulama ve yöntem bilgisine dayalı olarak özgün ve bilimsel çalışmalar yaparak alana katkıda bulunur.
  2. Farklı disiplinlerde var olan kuram ve uygulama bilgisini Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanına aktarabilir ve karmaşık durumlarda analiz, sentez ve değerlendirme araçlarını kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilirler.
  3. Eğitim kurumlarının değişim ihtiyacının belirlenmesine ve değişim faaliyetlerinin uygulanmasına veri temelli yaklaşımlarla öncülük ederler.
  4. Eğitim kurumlarının yönetim ve planlama faaliyetlerini özgün bir yaklaşımla yürütürler.
  5. Eğitim politikalarını ulusal ve uluslararası bağlama göre değerlendirir ve bu çerçevede yeni politika önerisi geliştirir.
  6. Eğitim kurumlarına farklı yönetim ve liderlik perspektiflerine dayalı olarak değişik analitik yaklaşımlar geliştirebilirler.
  7. Bir eğitim kurumunu yönetebilmek için gerekli bilgi, beceri, değer ve yönelime sahiptirler.
  8. Okul içi ve dışında, farklı grup ve kişilerle etkili iletişim kurar ve bu kişi ve kurumlarla takım çalışması yapabilme becerisini gösterirler.
  9. Kurumda karşılaştığı her duruma yönelik olarak kuramsal ve yöntem bilgisini kullanarak eleştirel düşünür ve problem çözme becerilerini kullanır.  
  10. Sosyal becerileri gelişmiş, sorumluluk alabilen ve bağımsız çalışabilen ve yaşam boyu öğrenme eğilimlerini geliştirerek çok kültürlü ortamlarda faaliyet gösterebilen bireylerdir.

Son Güncelleme:
22/09/2022 - 14:55