TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı
Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Eğitim programının temellerine ilişkin bilimsel bilgileri kavrar ve yorumlarlar.
PÇ-2: Program geliştirme ve değerlendirme kuram, model ve yaklaşımlarını kavrar ve yorumlarlar.
PÇ-3: Öğrenme ve öğretim süreçleri ile ilgili temel bilgileri kavrar, yorumlar ve bu süreçleri  tasarlarlar.
PÇ-4: Gelişen bilişim ve iletişim teknolojilerini eğitim program tasarımı, öğretim ve öğrenme ortamlarında etkili bir şekilde kullanırlar.
PÇ-5: Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak özgün araştırmalar yapar ve sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak paylaşırlar.
PÇ-6: Eğitim programları ve öğretim alanındaki sorunları ve uygulamaları disiplinler arası bir yaklaşımla değerlendirir ve çözüm önerileri ortaya koyarlar.
PÇ-7: Eğitim programları ve öğretim ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır ve liderlik yaparlar.
PÇ-8: Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası güncel ve bilimsel gelişmeleri takip eder ve eleştirel bakış açısıyla değerlendirirler.
PÇ-9: Eğitim sistemlerine ilişkin güncel/toplumsal/evrensel konu ve sorunlar hakkında farkındalık geliştirirler.
PÇ-10: Eğitim programları ve öğretim alanında edindikleri kuramsal bilgi ve becerileri uygulamaya geçirirler.
PÇ-11: Eğitim programları ve öğretim çalışmalarını yaşamboyu öğrenme çerçevesinde sürdürürler.
PÇ-12: Eğitim programları ve öğretim ile ölçme ve değerlendirme süreçleri arasında ilişki kurar ve bu çerçevede bütüncül bir bakış açısı geliştirir.
PÇ-13: Çalışmalarını etik ilkeleri göz önünde bulundurarak tasarlar ve yürütürler.

 

TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)

7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi)

Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı Çıktıları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

BİLGİ –Kuramsal -Olgusal

1-Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BECERİLER-Bilişsel -Uygulamalı       

1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.

 

 

 

 

 

2-Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1-Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER-Öğrenme Yetkinliği

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1-Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir veöğrenmeyi yönlendirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 

1-Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3- Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-Alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5-Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik

1-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Son Güncelleme:
22/09/2022 - 14:40