Deniz Biyolojisi ve Balıkçılık Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Deniz Biyolojisi ve Balıkçılık Tezli Yüksek Lisans Programı
Deniz Biyolojisi ve Balıkçılık Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Eğitim dili ingilizce olduğu için Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde sözlü yazılı iletişim kurabilirler.
PÇ-2: Deniz Biyolojisi ve Balıkçılık alanı ile ilgili araştırma süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetisine sahip olurlar.
PÇ-3: Deniz Biyolojisi ve Balıkçılık alanında disiplinler arası çalışmaları yapabilme, karmaşık durumlarda bilimsel yaklaşımla çözümler üretebilme becerisine sahip olurlar.
PÇ-4:Deniz Biyolojisi ve Balıkçılık alanında mevcut ve gelişmekte olan yöntem ve alan çalışmalarını eleştirisel yaklaşımla takip edebilme, inceleyebilme ve uygulayabilme yetisine sahip olurlar.
PÇ-5: Deniz Biyolojisi ve Balıkçılık alanlarında yaptıkları ulusal ve uluslararası bilimsel çalışmalarda öne çıkabilirler.
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
ODTÜ-Deniz Bilimleri Enstitüsü- Deniz Biyolojisi ve Balıkçılık Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Programı |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
|||||
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
|
√ |
√ |
√ |
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
|
√ |
|
|
BECERİLER - Bilişsel –Uygulamalı |
|||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
|
√ |
√ |
√ |
2- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. |
|
|
√ |
√ |
√ |
3- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
|
√ |
√ |
√ |
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
√ |
|
|
|
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
|
|
√ |
|
|
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
|
|
|
√ |
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
|
|
√ |
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
√ |
|
|
|
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
|
|
√ |
|
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
√ |
|
|
|
|
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
|
|
|
√ |
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
|||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
|
|
|
√ |
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
√ |
|
|
|
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
|
√ |
|
|