Biyoteknoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Biyoteknoloji Yüksek Lisans Programı
Biyoteknoloji Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
PÇ-2: Alanında uygulanan güncel teknoloji ve uygulama metotları ile zorlukları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
PÇ-3: Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
PÇ-4: Alanının yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.
PÇ-5: Araştırma yöntemlerini kullanarak alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları çözümleyebilir.
PÇ-6: Deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; elde ettiği deneysel verileri analiz ederek yorumlayabilir.
PÇ-7: Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
PÇ-8: Girişimci ve yenilikçidir.
PÇ-9: Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-10: Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilir.
PÇ-11: Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik boyutları ile iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların alanındaki uygulamalara getirdiği kısıtlamaların farkındadır.
PÇ-12: Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
PÇ-13: Alanı ile ilgili konularda toplumu aydınlatma görevini üstlenir, yazılı ve sözlü bildirimler ile bilgi aktarımı yapar.
TYYÇ Yaşam Bilimleri Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
Biyoteknoloji EABD Tezli Yüksek Lisans Program Çıktıları |
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|
BİLGİ – Kuramsal-Olgusal |
|||||||||||||
1-Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
||||
2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|||||
BECERİLER – Bilişsel-Uygulamalı |
|||||||||||||
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
2-Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|||||
3-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
||||
YETKİNLİKLER – Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||||||
1-Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|||||
2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
√ |
|
|
|
|
|
|
||||||
3-Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
√ |
|
|
|
|
|
|
||||||
YETKİNLİKLER – Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||||||
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
|
|
|
√ |
|
|||||||
YETKİNLİKLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||||||
1-Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
|
|
|
|
|
√ |
|||||||
2-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
|
|
|
√ |
√ |
|
|||||||
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
√ |
√ |
|
|
|
|||||||
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|||||
YETKİNLİKLER – Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||||||
1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. |
|
|
|
|
√ |
|
|||||||
2-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
√ |
|
|
|
|
|
|
||||||
3-Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|||||
4-Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. |
|
|
|
√ |
|
|