Biyomedikal Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Biyomedikal Mühendisliği Yüksek Lisans Programı
Biyomedikal Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
PÇ-2: Alanında yeni fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar.
PÇ-3: Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
PÇ-4: Tıpta ve sağlık bilimlerinde uygulanan teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında genel bilgi sahibidir.
PÇ-5: Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir.
PÇ-6: Biyomedikal alanında bilimsel literatür ve teknik bilgi birikimini en güncel haliyle izleme becerisine sahiptir.
PÇ-7: Akademik ve tıbbi araştırma/uygulama etiği bilinç ve sorumluluğu sahibidir.
TYYÇ Yaşam Bilimleri Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
Biyomedikal Mühendisliği Yüksek Lisans Program Çıktıları |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
BİLGİ – Kuramsal-Olgusal |
|||||||
1-Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. |
✓ |
✓ |
|
|
✓ |
|
|
2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. |
✓ |
|
|
✓ |
|
|
|
BECERİLER – Bilişsel-Uygulamalı |
|||||||
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
✓ |
✓ |
|
✓ |
|
✓ |
|
2-Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. |
|
|
✓ |
|
|||
3-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
✓ |
✓ |
|
|
✓ |
|
|
YETKİNLİKLER – Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||
1-Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
|
✓ |
|
2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
✓ |
✓ |
|
||||
3-Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
✓ |
|
|
✓ |
|||
YETKİNLİKLER – Öğrenme Yetkinliği |
|||||||
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
✓ |
|
✓ |
✓ |
|||
YETKİNLİKLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||
1-Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
✓ |
✓ |
✓ |
||||
2-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
|
|
|
✓ |
|||
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
✓ |
✓ |
✓ |
||||
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
|
✓ |
|
✓ |
|||
YETKİNLİKLER – Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||
1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. |
✓ |
||||||
2-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
✓ |
✓ |
|||||
3-Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
✓ |
||||||
4-Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |