Biyomedikal Mühendisliği Doktora Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Biyomedikal Mühendisliği Doktora Programı
Biyomedikal Mühendisliği Doktora Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Alanında bilimsel ve/veya teknik soruları/sorunları açıkca tanımlar; cevap bulabilme yönünde özgün, yenilikçi ve sistematik araştırma yaklaşımları ve yöntemler ortaya koyarak çözüm üretir.
PÇ-2: Biyomedikal cihaz, malzeme ve sistem geliştirmesi konusunda yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler, üretim süreçleri tasarlar ve geliştiririr, ve yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
PÇ-3: Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
PÇ-4: Tıpta ve sağlık bilimlerinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-5: Biyomedikal alanında bilimsel literatür ve teknik bilgi birikimini en güncel haliyle izleme ve uygulama becerisine sahiptirler.
PÇ-6: Disiplinlerarası özellikte temel ve/veya uygulamalı araştırma projeleri geliştirme becerisine sahiptirler.
PÇ-7: Biyomedikal alanında yeni araştırmacı, ara eleman ve mühendislere bilgi aktarımı ve öğretme hususlarında etkin ve başarılıdırlar.
PÇ-8: Akademik ve tıbbi araştırma/uygulama etiği bilinç ve sorumluluğu sahibidir.
TYYÇ Yaşam Bilimleri Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 8. Düzey (DOKTORA Eğitimi) |
Biyomedikal Mühendisliği Doktora Program Çıktıları |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
BİLGİ – Kuramsal-Olgusal |
|
|||||||
1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. |
✓ |
✓ |
✓ |
|
||||
2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
✓ |
✓ |
|
|||||
BECERİLER – Bilişsel-Uygulamalı |
|
|||||||
1-Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. |
✓ |
✓ |
|
|||||
2-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. |
✓ |
✓ |
✓ |
|
||||
3-Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
✓ |
|
||||||
4-Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. |
✓ |
✓ |
|
|||||
YETKİNLİKLER – Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||
1-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
|
|||
2-Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
✓ |
✓ |
✓ |
|
||||
3-Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
✓ |
✓ |
|
|||||
YETKİNLİKLER – Öğrenme Yetkinliği |
|
|||||||
1-Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
✓ |
✓ |
|
|
||||
YETKİNLİKLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
|||||||
1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. |
|
|
|
|
||||
2-Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
|
||
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. |
✓ |
✓ |
|
|
|
✓ |
✓ |
|
4-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır. |
|
✓ |
|
|||||
5-Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. |
✓ |
✓ |
✓ |
|
||||
YETKİNLİKLER – Alana Özgü Yetkinlik |
|
|||||||
1-Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. |
✓ |
|
||||||
2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. |
✓ |
✓ |
|
|||||
3-Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. |
✓ |
✓ |
✓ |
|