Biyoloji Doktora Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Biyoloji Doktora Programı
Biyoloji Doktora Program Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Bilimsel süreçlerin doğasını sistematik olarak genelleştirir ve diğer bilimsel disiplinlerin bulgularına dış değerlendirme yapar.
PÇ-2: Eleştirel tartışır ve özgün problemler bulur, problemleri uygun deneysel ve teorik yaklaşımlarla çözer.
PÇ-3: Biyolojinin her dalındaki literatürü okur, yorumlar ve hem İngilizce, hem Türkçe ifade ederek iletişimini kurar.
PÇ-4: Hem İngilizce hem Türkçe sözlü ve yazılı rapor hazırlar.
PÇ-5: Biyolojiyle çeşitli açılardan ilgili konuları tanımlar ve açıklar.
PÇ-6: En yeni fikir ve yaklaşımları problemlerine uyumlar, yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinir.
PÇ-7: Bireysel ve ekip elemanı olarak veri üretir ve yorumlar, ulusal ve uluslararası topluluklarda lider konumuna geldiğinde süreç sıralamalarını önceliklendirir.
PÇ-8: Kariyeri ve mesleki faaliyetleri boyunca bilimsel etik kurallarını uygular ve savunur.
PÇ-9: Hem İngilizce hem Türkçe makaleler ve bilimsel eserler yayınlar.
TYYÇ Yaşam Bilimleri Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 8. Düzey (DOKTORA Eğitimi)
|
Biyoloji Doktora Program Çıktıları |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
BİLGİ – Kuramsal-Olgusal |
|||||||||
1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. |
√ |
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
2-Alanının ilişkili olduğu disiplinle arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
|
√ |
√ |
|
|
√ |
|
|
|
BECERİLER-Bilişsel-Uygulamalı |
|||||||||
1-Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
√ |
|
2-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. |
|
√ |
√ |
|
√ |
√ |
|
|
|
3-Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
|
|
|
|
√ |
√ |
|
√ |
|
4-Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. |
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
YETKİNLİKLER – Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||
1-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. |
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
√ |
2-Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
3-Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
YETKİNLİKLER – Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||
1-Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
|
√ |
√ |
|
|
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||
1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. |
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
2-Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
√ |
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
4-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır. |
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
5-Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
YETKİNLİKLER – Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||
1-Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. |
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. |
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
3-Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. Becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
|
√ |
|
|
√ |
|
|
√ |
|