Biyoenformatik Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Biyoenformatik Tezli Yüksek Lisans Programı
Biyoenformatik Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Biyoenformatik alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptirler.
PÇ-2: Bilişim ve istatistik yöntemleri ile analiz ve modelleme yapabilirler.
PÇ-3: Sık kullanılan programlama dillerinden en az birine hakimdirler.
PÇ-4: Biyoenformatik alanındaki güncel problemlerin farkındadırlar ve uzmanlaştıkları alana yönelik çözüm üretebilirler.
PÇ-5: Biyoenformatik sektörü için yeni fikirler geliştirip, bu fikirlerini projelendirebilirler.
PÇ-6: Sağlık ve biyoteknoloji alanlarında piyasada ihtiyaç duyulan uygulamaları tespit edip ürün odaklı çözüm geliştirebilirler.
PÇ-7: Çok disiplinli takımlarda çalışabilirler ve disiplinler arası iletişimde köprü ve/veya lider rolü oynarlar.
PÇ-8: Araştırma sonuçlarını ve alanlarındaki güncel gelişmeleri sözlü ve yazılı biçimde aktarabilirler.
PÇ-9: İngilizce yabancı dil bilgileri gelişmiştir.
PÇ-10: Akademik ahlaka sahiptirler.
TYYÇ Biyoenformatik (Bilgisayar, Matematik ve İstatistik, Yaşam Bilimleri) Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey ( YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
ODTÜ Biyoenformatik Yüksek Lisans Programı Program Çıktıları |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
||||||||||
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
2- Bilişim ve/veya bilgisayar bilimlerinde kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
3- Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi teşhis eder. |
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı |
||||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
3- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
4- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. |
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
|
|
|
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
3-Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren çok disiplinli takımlarda tercih edilirler. |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
2- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
4- Bilişim uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. |
√ |
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
√ |
2-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
√ |
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
3-Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
|
|
|
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
4-Alanda gelişmekte olan teknolojileri takip eder, yenilikleri araştırır, ürün odaklı araştırma ve pazar yaratır. |
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
√ |
5- Uluslararası eğitim ve araştırma kurumlarınca araştırmacı olarak tercih edilir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
√ |
√ |
√ |
√ |