TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Biyoenformatik Tezli Yüksek Lisans Programı
Biyoenformatik Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):

PÇ-1: Biyoenformatik alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptirler.
PÇ-2: Bilişim ve istatistik yöntemleri ile analiz ve modelleme yapabilirler.
PÇ-3: Sık kullanılan programlama dillerinden en az birine hakimdirler.
PÇ-4: Biyoenformatik alanındaki güncel problemlerin farkındadırlar ve uzmanlaştıkları alana yönelik çözüm üretebilirler.
PÇ-5: Biyoenformatik sektörü için yeni fikirler geliştirip, bu fikirlerini projelendirebilirler.
PÇ-6: Sağlık ve biyoteknoloji alanlarında piyasada ihtiyaç duyulan uygulamaları tespit edip ürün odaklı çözüm geliştirebilirler.
PÇ-7: Çok disiplinli takımlarda çalışabilirler ve disiplinler arası iletişimde köprü ve/veya lider rolü oynarlar.
PÇ-8: Araştırma sonuçlarını ve alanlarındaki güncel gelişmeleri sözlü ve yazılı biçimde aktarabilirler.
PÇ-9: İngilizce yabancı dil bilgileri gelişmiştir.
PÇ-10: Akademik ahlaka sahiptirler.

 

TYYÇ Biyoenformatik (Bilgisayar, Matematik ve İstatistik, Yaşam Bilimleri) Temel Alanı Yeterlilikleri

(Akademik Ağırlıklı)

 7. Düzey ( YÜKSEK LİSANS Eğitimi)

ODTÜ Biyoenformatik Yüksek Lisans Programı

Program Çıktıları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

BİLGİ - Kuramsal-Olgusal

1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.

 

 

 

 

 

 

2-  Bilişim ve/veya bilgisayar bilimlerinde kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir.

 

 

 

 

 

 

 

3- Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi teşhis eder.

 

 

 

 

 

 

 

BECERİLER -  Bilişsel -Uygulamalı

1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

 

 

 

 

 

2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

 

 

 

 

 

 

 

3-  Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.

 

 

 

 

 

 

 

4- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER -  Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.

 

 

 

 

 

 

 

2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.

 

 

 

 

 

 

3-Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren çok disiplinli takımlarda tercih edilirler.

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER -  Öğrenme Yetkinliği

1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER -  İletişim ve Sosyal Yetkinlik

1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4- Bilişim uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER -   Alana Özgü Yetkinlik

1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.

 

 

 

 

 

 

2-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

 

 

 

 

 

 

 

3-Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.

 

 

 

 

 

 

4-Alanda gelişmekte olan teknolojileri takip eder, yenilikleri araştırır, ürün odaklı araştırma ve pazar yaratır.

 

 

 

 

 

 

5- Uluslararası eğitim ve araştırma kurumlarınca araştırmacı olarak tercih edilir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Son Güncelleme:
21/09/2022 - 22:14