Bilişim Sistemleri Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Bilişim Sistemleri Tezli Yüksek Lisans Programı
Bilişim Sistemleri Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Bilişim sistemleri alanında uygulama projeleri yönetir.
PÇ-2: Bilişim sistemleri analiz, tasarım, gerçekleştirme ve işletme bilgisine sahiptir. Bunlarla ilgili prensipleri, metotları, araçları kullanır.
PÇ-3: Bilişim ve bilgi teknolojileri alanının temel kavramlarını ve güncel teknikleri kapsayan genişlemesine bilgi sahibidir.
PÇ-4: Bilişim ve bilgi teknolojileri konularında ileri uygulamaları yapacak düzeyde genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
PÇ-5: Bilişim sistemleri alanında ve uygulamalarında yenilikçi fikir ve ürünleri yaratıcılıkla üretebilir; sistem veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
PÇ-6: Farklı nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini uygulama, bilimsel çalışmalar yürütebilme becerisi vardır.
PÇ-7: Deneysel ve uygulamalı araştırma yapar.
PÇ-8: Uzmanlık alanıyla ilgili temel sorunları ve nedenlerini saptar, çözmek için yöntem geliştirir, elde edilen sonuçları hedefler doğrultusunda değerlendirir.
PÇ-9: Bilişim sistemleri ve teknolojileri alanında literatürü, güncel uygulamaları ve teknik gelişmeleri takip eder, eleştirel analizini yapar.
PÇ-10: Çalışmalarını hem bağımsız hem de çok disiplinli takım ekip üyesi veya lideri olarak yürütür.
PÇ-11: Bilimsel etik değerlerini önemser ve çalışmalarında uygular.
PÇ-12: Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek İngilizce ve Türkçe yazılı ve sözlü etkili biçimde aktarabilir.
TYYÇ Bilgisayar 48 Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (Yüksek Lisans) |
Bilişim Sistemleri Yüksek Lisans Program Çıktıları
|
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
BİLGİ – Kuramsal-Olgusal |
||||||||||||
1-Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında bilimsel araştırma yaparak derinlemesine ve genişlemesine kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
√ |
√ |
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
2-Bilişim ve/veya bilgisayar bilimlerinde kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. |
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı |
||||||||||||
1-Bilişim ve bilgisayar bilimleri problemlerini işaret eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlemede yenilikçi yöntemler uygular. |
√ |
√ |
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
2-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
√ |
√ |
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||
1-Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||
1-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahip olduğunu inceler ve uygulamalarıyla gösterir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||
1-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
2-Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
3-Bilişim uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||
1-Verilerin toplanması, işlenmesi, kullanılması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
TYYÇ Gazetecilik ve Enformasyon 32 Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (Yüksek Lisans) |
Bilişim Sistemleri Yüksek Lisans Program Çıktıları |
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
BİLGİ – Kuramsal-Olgusal |
||||||||||||
1-Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, iletişim alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
2-Alanıyla ilgili temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
3-Alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde bilgiye ve araştırma yöntemleri bilgisine sahiptir. |
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı |
||||||||||||
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
2-Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar ve değerlendirme becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
3-Alanı ile ilgili nicel ve nitel araştırma yöntemlerini ileri düzeyde kullanır |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||
1-Alandaki bir sorunu tespit eder, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. |
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
2-Çalışmalarını bağımsız ve ekip üyesi olarak yürütür. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||
1-Alanıyla ilgili bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
2-Alanına ilişkin gelişimini yönlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||
1-Alanındaki güncel gelişmeleri değerlendirip kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
2-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve yönlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
4-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||
1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
2-Alanı ile ilgili konularda strateji ve uygulamaları yorumlar, geliştirir ve elde edilen sonuçları, hedefler doğrultusunda değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
3-Alanında özümsediği bilgi ve problem çözme yeteneğini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. |
√ |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |