Bilimsel Hesaplama Tezsiz Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Bilimsel Hesaplama Yüksek Lisans Programı
Bilimsel Hesaplama Tezsiz Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Bilimsel hesaplamanın temel konularında bilgi sahibidirler.
PÇ-2: Mevcut bilimsel ve teknik alan yazın, bilimsel hesaplama alanında kullanılan yöntemler ve uygulamalar hakkında bilgi sahibidirler.
PÇ-3: Disiplinler arası yaklaşımlardan haberdardırlar.
PÇ-4: Alanında bilimsel ve teknik kaynaklara ulaşabilir, bunları analiz edebilir ve kaynakları değerlendirip yorumlayarak geçerli tartışmalar oluşturabilirler.
PÇ-5: Yeterli düzeyde İngilizce yabancı dil bilgisi geliştirmişlerdir ve bunun yanı sıra basılı bilimsel/teknik metinleri okuyabilirler.
PÇ-6: Yaptıkları çalışmaları gerek sözlü, gerekse yazılı biçimde sunup paylaşabilirler.
PÇ-7: Tek başına veya disiplinler arası bir grubun parçası olarak çalışabilirler.
PÇ-8: Akademik ahlaka sahiptirler.
PÇ-9: Endüstrinin ihtiyacı olan güncel bilimsel hesaplama problemlerine dair farkındalık geliştirmişlerdir ve dayanakları olan fikirler üretebilecek bilgi ve beceriye sahiptirler.
TYYÇ Bilgisayar Temel Alanı Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı) |
ODTÜ Bilimsel Hesaplama Tezsiz Yüksek Lisans Programı |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
||
BİLGİ- Kuramsal-Olgusal |
||||||||||
1-Bilişim problemlerinin çözümünde kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
√ |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
2-Bilgi ve İletişim Teknolojileri konularında ileri uygulamaları yapacak düzeyde genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
BECERİLER - Bilişsel - Uygulamalı |
||||||||||
1-Bilgi ve İletişim Teknolojileri alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirir ve uygular. |
|
√ |
|
√ |
√ |
|
|
√ |
|
|
2-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri ilişkilendirir. |
|
√ |
√ |
√ |
|
|
√ |
√ |
|
|
3-Tanımlanmış bilgi ve iletişim teknolojileri problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve bu yenilikçi yöntemleri uygular. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
√ |
√ |
|
4-Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||
1-Bilgi ve iletişim teknolojileri alanında çok disiplinli takımlarda liderlik yapar. |
|
|
√ |
|
|
|
√ |
√ |
|
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||
1-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır ve gerektiğinde bunları inceler ve adlandırır. |
|
√ |
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
2-Tanımlanmış bilgi ve iletişim teknolojileri problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve bu yenilikçi yöntemleri uygular. |
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
√ |
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||
1-Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
|
|
|
|
√ |
√ |
|
√ |
|
|
2-En az bir yabancı dili tanır, okur ve yazarı ve bu dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
3-Bilgi İşlem teknolojileri uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını adlandırır. |
|
√ |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||
1-Verilerin toplanması, işlenmesi, kullanılması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|