Bilim ve Teknoloji Politikası Çalışmaları Tezsiz Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Bilim ve Teknoloji Politikası Çalışmaları Yüksek Lisans Programı
Bilim ve Teknoloji Politikası Çalışmaları Tezsiz Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Teknolojik ilerlemenin ekonomik ve sosyal sonuçlarını incelemek için disiplinlerarası bakış açısı kazanırlar.
PÇ-2: Teknolojinin getirdiği sosyal ve ekonomik dönüşümlere uyum sağlayabilecek strateji ve politika geliştirme yetisi kazanırlar.
PÇ-3: Bilim, teknoloji ve yenilik politikası tasarlayabilecek düzeyde kavramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgi sahibi olurlar.
PÇ-4: Özel şirketler teknoloji ve yenilik stratejisi geliştirebilecek düzeyde kavramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgi sahibi olurlar.
TYYÇ Sosyal ve Davranış Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri 7.Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
Bilim ve Teknoloji Politikası Çalışmaları Tezsiz Yüksek Lisans Programı Çıktıları |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
|
BİLGİ-Kuramsal-Olgusal |
|
|||
1-Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
√ |
|
|
|
2- Sosyal ve Davranış Bilimlerinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. |
√ |
|
|
|
BECERİLER- Bilişsel- Uygulamalı |
|
|||
1- Sosyal ve Davranış Bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
√ |
√ |
|
2-Sosyal ve Davranış Bilimleri alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. |
|
√ |
√ |
|
3-Sosyal ve Davranış Bilimleri alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir. |
|
√ |
√ |
|
YETKİNLİKLER- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
|||
1-Sosyal ve Davranış Bilimleri alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
|
√ |
√ |
√ |
2- Sosyal ve Davranış Bilimleri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. |
|
√ |
√ |
√ |
3- Sosyal ve Davranış Bilimleri alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. |
|
|
|
√ |
YETKİNLİKLER- Öğrenme Yetkinliği |
|
|||
1- Sosyal ve Davranış Bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilir. |
|
√ |
|
|
YETKİNLİKLER- İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
|||
1- Sosyal ve Davranış Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. |
|
|
√ |
√ |
2-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. |
|
√ |
√ |
|
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
|
|
|
|
4- Sosyal ve Davranış Bilimleri alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir. |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik |
|
|||
1- Sosyal ve Davranış Bilimleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. |
|
|
|
|
2- Sosyal ve Davranış Bilimleri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. |
|
|
√ |
√ |
3- Sosyal ve Davranış Bilimleri alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir. |
√ |
√ |
√ |
√ |