Bilim ve Teknoloji Politikası Çalışmaları Doktora Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Bilim ve Teknoloji Politikası Çalışmaları Doktora Programı
Bilim ve Teknoloji Politikası Çalışmaları Doktora Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Teknolojik ilerlemenin ekonomik ve sosyal sonuçlarını incelemek için disiplinlerarası bakış açısı ve araştırma yürütebilme kabiliyeti kazanırlar.
PÇ-2: Teknolojinin getirdiği sosyal ve ekonomik dönüşümlere uyum sağlayabilecek strateji ve politika geliştirme ve uygulama yetisi kazanırlar.
PÇ-3: Uzun dönemli bilim, teknoloji ve yenilik politikası tasarlayabilecek düzeyde kavramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgi edinirler.
PÇ-4: Bilim, teknoloji ve yenilik konularında akademik araştırma yürütebilecek ve ders verebilecek düzeyde kavramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgi edinirler.
PÇ-5: Bilim, teknoloji ve yenilik politikalarının etki analizini yapabilecek düzeyde kavramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgi edinirler.
TYYÇ Sosyal ve Davranış Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri 8.Düzey (DOKTORA Eğitimi) |
Bilim ve Teknoloji Politikası Çalışmaları DOKTORA Çıktıları |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
BİLGİ-Kuramsal-Olgusal |
|
|
|||
1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak Sosyal ve Davranış Bilimleri alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir. |
√ |
√ |
|
|
|
2- Sosyal ve Davranış Bilimleri alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. |
√ |
√ |
|
|
|
BECERİLER- Bilişsel- Uygulamalı |
|
|
|||
1- Sosyal ve Davranış Bilimleri alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirip, kullanabilir. |
√ |
√ |
√ |
|
|
2- Sosyal ve Davranış Bilimleri alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir, özgün bir konuyu araştırabilir, kavrayabilir, tasarlayabilir, uyarlayabilir ve uygulayabilir. |
|
√ |
√ |
√ |
√ |
3- Sosyal ve Davranış Bilimleri alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir. |
|
|
√ |
√ |
√ |
4-Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. |
|
|
√ |
√ |
√ |
5- Sosyal ve Davranış Bilimleri alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmıştır. |
|
|
√ |
√ |
√ |
YETKİNLİKLER- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
|
|||
1- Sosyal ve Davranış Bilimleri alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilir. |
|
|
|
√ |
√ |
2- Sosyal ve Davranış Bilimleri alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir. |
|
|
|
√ |
|
3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. |
|
|
|
√ |
√ |
YETKİNLİKLER- Öğrenme Yetkinliği |
|
|
|||
1-Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. |
|
|
√ |
√ |
|
YETKİNLİKLER- İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
|
|||
1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir. |
√ |
|
|
|
|
2-Uzman kişiler ile Sosyal ve Davranış Bilimleri alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir. |
|
√ |
|
|
|
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve tartışabilir. |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik |
|
|
|||
1- Sosyal ve Davranış Bilimleri alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
2- Sosyal ve Davranış Bilimleri alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilir. |
|
|
√ |
√ |
|
3- Sosyal ve Davranış Bilimleri alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilir. |
|
|
√ |
√ |
√ |