Beden Eğitimi ve Spor Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Yüksek Lisans Programı
Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Alan ile ilgili bilgi ve becerisini geliştirebilme ve derinleştirebilme
PÇ-2: Devlet ve Özel kurumlarda eğitim öğretim hizmeti verebilme
PÇ-3: Mesleki gelişim programları geliştirerek katkıda bulunabilme
PÇ-4: Program geliştirme, sunabilme ve katkıda bulunabilme
PÇ-5: Ekip çalışmasına yatkınlık gösterebilme
PÇ-6: Sorunlara veriye dayalı olarak çözüm getirebilme ve liderlik edebilme
PÇ-7: Yurt içi ve yurt dışı projelerde görev yapabilme
PÇ-8: Ulusal alan yazına yaptığı çalışmalar ile katkı sağlayabilme
PÇ-9: Toplumsal, kültürel ve etik sorunları özümseyebilme
PÇ-10: Disiplinler arası veya çok disiplinli gruplarda bilgileri yorumlayabilme ve oluşturma
PÇ-11: En az bir yabancı dili ileri seviyede yazılı ve sözlü olarak kullanabilme
PÇ-12: Akademik ortamların gerektirdiği düzeyde iletişim kurabilme
PÇ-13: Eleştirel düşünceye, farklılıklara ve değişime açık olabilme
PÇ-14: Mesleki ve kişisel hayatında etik değerlere sahip olabilme
PÇ-15: Eğitim ve araştırma etkinlikleri için bilişim teknolojilerini kullanabilme
PÇ-16: Uzmanlık alanında bağımsız çalışabilme
PÇ-17: Eğitim ve sporla ilgili teknolojiyi etkili kullanabilme
TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Yüksek Lisans Program Çıktıları |
||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
|
BİLGİ –Kuramsal -Olgusal |
|||||||||||||||||
1-Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2-Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER-Bilişsel -Uygulamalı |
|||||||||||||||||
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2-Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3-Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||||||||||
1-Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
2-Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3-Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER-Öğrenme Yetkinliği |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1-Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir veöğrenmeyi yönlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
2-Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||||||||||
1-Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2-Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3- Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
4-Alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
5-Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||||||||||
1-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
3-Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
4-Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. |
√ |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|