TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Doktora Programı
Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Doktora Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Alan ile ilgili bilgi ve becerisini geliştirebilme ve derinleştirebilme
PÇ-2: Devlet ve Özel kurumlarda eğitim öğretim hizmeti verebilme
PÇ-3: Spor endüstrisi içinde yer alan ulusal ve uluslararası oluşumlar (organizasyonlar, kurumlar veya etkinlikler) başlatabilme ve katkı sağlayabilme
PÇ-4: Ulusal spor politikalarının oluşturulmasına katkıda bulunabilme  
PÇ-5: Mesleki gelişim programları geliştirerek katkıda bulunabilme
PÇ-6: Program geliştirme, sunabilme ve katkıda bulunabilme
PÇ-7: Uluslararası alan yazına yaptığı çalışmalar ile katkı sağlayabilme
PÇ-8: Ekip çalışmasına yatkınlık gösterebilme
PÇ-9: Sorunlara veriye dayalı olarak çözüm getirebilme ve liderlik edebilme
PÇ-10: Yurt içi ve yurt dışı projeler geliştirebilme ve uygulayabilme
PÇ-11: Toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik sorunlara çözüm üretebilme
PÇ-12: Disiplinler arası veya çok disiplinli gruplarda bilgileri yorumlayabilme ve oluşturma
PÇ-13: En az bir yabancı dili ileri seviyede yazılı ve sözlü olarak kullanabilme
PÇ-14: Akademik ortamların gerektirdiği düzeyde iletişim kurabilme
PÇ-15: Eleştirel düşünceye, farklılıklara ve değişime açık olabilme
PÇ-16: Mesleki ve kişisel hayatında etik değerlere sahip olabilme
PÇ-17: Eğitim ve araştırma etkinlikleri için bilişim teknolojilerini tasarlayabilme ve uyarlayabilme
PÇ-18: Uzmanlık alanında bağımsız çalışabilme
PÇ-19: Eğitim ve sporla ilgili teknolojiyi etkili kullanabilme ve yeni teknolojiler üretebilme

 

TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)

8. Düzey (DOKTORA Eğitimi)

 

Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Doktora Program Çıktıları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

BİLGİ –Kuramsal -Olgusal

1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BECERİLER-Bilişsel -Uygulamalı              

1-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1-Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER -Öğrenme Yetkinliği       

1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER –İletişim ve Sosyal  Yetkinlik

1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik

1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Son Güncelleme:
21/09/2022 - 22:57