Avrupa Çalışmaları Tezsiz Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Avrupa Çalışmaları Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Avrupa Çalışmaları Tezsiz Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Disiplinler arası bir yaklaşım gerektiren meselelerin çözümlenmesinde liderlik yapabilirler; yaratıcı, bağımsız, eleştirel düşünen araştırmacı kişilerdir.
PÇ-2: Avrupa coğrafyasının ekonomik, politik, hukuki ve sosyal dinamikleri üzerinde ileri düzeyde bilgiye sahip olurlar.
PÇ-3: Bilgi ve becerilerini küresel sorunları anlamak ve bu sorunların çözümüne katkıda bulunmak amacıyla kullanırlar.
PÇ-4: Alanındaki yeni bilgileri sistematik olarak değerlendirebilir ve kullanabilirler.
PÇ-5: Türkiye’nin Avrupa ülkeleri ile geliştireceği çok yönlü ilişkiler için politikalar önerir ve üretirler.
PÇ-6: Farklı kaynaklardan elde ettikleri bilgiyi etkin bir şekilde kavramsallaştırma, uygulama, analiz etme, sentezleme ve değerlendirme becerisine sahiptirler.
PÇ-7: Alanındaki konularda özgün görüşlerini savunabilir ve etkili iletişim kurabilirler.
PÇ-8: Farklı kültürlere, dinlere ve yaşam tarzlarına sahip kişileri anlama, onlarla iletişim kurma ve işbirliği içinde çalışma becerilerine sahiptirler.
|
TYYÇ Sosyal ve Davranış Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
Avrupa Çalışmaları Tezsiz Yüksek Lisans Programı Çıktıları |
|||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
|
BİLGİ –Kuramsal -Olgusal |
||||||||
|
1- Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir. |
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. |
√ |
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
3-Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
4-İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
5-Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
6-Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği araştırmaları yapma, araştırmalarını nasıl planlanacağı bilgisine ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
7-Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği ileri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. |
|
|
√ |
√ |
|
√ |
|
|
|
BECERİLER-Bilişsel -Uygulamalı |
|
|||||||
|
1-Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. |
|
|
√ |
√ |
√ |
|
√ |
|
|
2-Sosyal ve davranış bilimleri alanına ilişkin kuramlara hakim ve bunlardan yola çıkarak çalışma hayatında rapor haline getirebilme ve akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir. |
|
√ |
√ |
|
|
|
√ |
√ |
|
3-Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilmek becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
4-Alana ilişkin elde edilen bilgileri, ilgili kişilere teorik ve pratik esasları ile aktarabilme yeteneğine sahiptir. |
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
5-Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. |
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
6-Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
7-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunsalları tespit eder ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir veya çözümler. |
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||
|
1-Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
2-Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel ve ekip olarak sorumluluk yüklenir ve gerektiğinde inisiyatif alır. |
√ |
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
3-Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir. |
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
4-Takım çalışması sürecinde, gerekli gördüğü anda alması gereken liderlik sorumluluğunun bilincinde olduğunu gösterir. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
5-Çalışma alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler. |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
6-Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER-Öğrenme Yetkinliği |
||||||||
|
1-Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirerek değerlendirir. |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
2-Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
3-Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyededir. |
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
4-Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri katkıcı, sorgulayıcı ve üretici bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
5-Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
6-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe katkı üretecek biçimde yönlendirir. |
v |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
7-Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
√ |
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||
|
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
2-Alanla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle desteklemek suretiyle yetkin olanlarla paylaşır. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
3-Akademik çalışma ortamında bilgi paylaşma, ortak çalışma ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir. |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
4-Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
5-İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
6-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
7-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
8-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||
|
1-Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
2-Geleceğe yönelik tahminlerde bulunur. |
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
3-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
4-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
5-Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
6-Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirir ve olayları yorumlamada yetkinliğe sahiptir. |
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
7-Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|