Avrasya Çalışmaları Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
Avrasya Çalışmaları Tezli Yüksek Lisans Programı
Avrasya Çalışmaları Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Sovyet ardılı cumhuriyetlerin tarihsel, ekonomik, sosyal, siyasal ve kültürel yönleri ile ilgili bilgi sahibidir.
PÇ-2: Sovyet ardılı cumhuriyetlerle ilgili bilimsel araştırma yaparak alandaki bilgi birikimine katkıda bulunacak donamıma sahiptirler.
PÇ-3: Avrasya bölgesi ile ilgili uluslararası projelerde disiplinlerarası bir bakış açısı sunarak çalışmalara katılırlar.
PÇ-4: Avrasya bölgesini sistematik ve çok yönlü bir bakış açısı ile ve güncel bilgiler ışığında inceler ve analiz ederler.
PÇ-5: Ülkemizin Avrasya bölgesi ile ilişkilerinin gelişimine katkıda bulunurlar.
PÇ-6: Etik bilinç ve sorumlulukla alanlarında araştırma yaparlar.
PÇ-7: Etkili sunum becerilerine sahiptirler.
TYYÇ Sosyal ve Davranış Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
Avrasya Çalışmaları Yüksek Lisans Programı Çıktıları | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
BİLGİ Kuramsal-Olgusal | |||||||
1- Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir. | √ | ||||||
2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | √ | √ | |||||
3-Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. | √ | ||||||
4-İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | √ | ||||||
5-Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | √ | ||||||
6-Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği araştırmaları yapma, araştırmalarını nasıl planlanacağı bilgisine ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir. | √ | ||||||
7-Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği ileri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. | √ | √ | |||||
BECERİLER Bilişsel-Uygulamalı | |||||||
1-Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. | √ | ||||||
2-Sosyal ve davranış bilimleri alanına ilişkin kuramlara hakim ve bunlardan yola çıkarak çalışma hayatında rapor haline getirebilme ve akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir. | √ | √ | |||||
3-Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilmek becerisine sahiptir. | √ | ||||||
4-Alana ilişkin elde edilen bilgileri, ilgili kişilere teorik ve pratik esasları ile aktarabilme yeteneğine sahiptir. | √ | ||||||
5-Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | √ | √ | |||||
6-Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar. | √ | ||||||
7-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunsalları tespit eder ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir veya çözümler. | √ | ||||||
YETKİNLİKLER- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
1-Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. | √ | ||||||
2-Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel ve ekip olarak sorumluluk yüklenir ve gerektiğinde inisiyatif alır. | √ | ||||||
3-Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir. | √ | ||||||
4-Takım çalışması sürecinde, gerekli gördüğü anda alması gereken liderlik sorumluluğunun bilincinde olduğunu gösterir. | √ | ||||||
5-Çalışma alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler. | √ | ||||||
6-Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | √ | √ | |||||
YETKİNLİKLER- Öğrenme Yetkinliği | |||||||
1-Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirerek değerlendirir. | √ | √ | |||||
2-Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. | |||||||
3-Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyededir. | √ | ||||||
4-Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri katkıcı, sorgulayıcı ve üretici bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. | √ | ||||||
5-Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | √ | ||||||
6-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe katkı üretecek biçimde yönlendirir. | √ | ||||||
7-Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | √ | ||||||
YETKİNLİKLER- İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. | √ | ||||||
2-Alanla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle desteklemek suretiyle yetkin olanlarla paylaşır. | √ | ||||||
3-Akademik çalışma ortamında bilgi paylaşma, ortak çalışma ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir. | √ | √ | |||||
4-Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | √ | √ | |||||
5-İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. | √ | ||||||
6-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | |||||||
7-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | √ | √ | |||||
8-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||
YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
1-Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | √ | √ | |||||
2-Geleceğe yönelik tahminlerde bulunur. | |||||||
3-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | √ | ||||||
4-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | √ | ||||||
5-Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. | √ | ||||||
6-Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirir ve olayları yorumlamada yetkinliğe sahiptir. | √ | √ | |||||
7-Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | √ |