TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Arkeometri Yüksek Lisans Programı
Arkeometri Yüksek Lisans Program Çıktıları (PÇ):

PÇ-1: Arkeometri alanında, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda  araştırma yaparak bilgiye ulaşır ve bilgiyi değerlendirerek kullanır.
PÇ-2: Arkeometri alanındaki problemleri çözmek için diğer disiplinlere ait bilgileri de kullanarak yenilikçi yöntemler geliştirir ve bunları araştırmalarda kullanır.
PÇ-3: Araştırmalarının sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda, yazılı ya da sözlü olarak aktarma ve meslektaşları ile paylaşma becerisine sahiptir.
PÇ-4: Mesleki  faaliyetlerinin sosyal, çevresel ve hukuki boyutlarını bilir; mesleğini etik ilkeler doğrultusunda yürütür.
PÇ-5: Ulusal grup çalışmalarında, araştırmacı veya yönetici olarak  görev yapar.
PÇ-6: Uluslararası projelerde sorumluluk alma becerisine sahiptir.
PÇ-7: Buluntuların görsel, kimyasal ve yapısal analizlerini yapabilme becerisine sahiptir.
PÇ-8: Arkeolojik buluntuların değerlendirilmesinde doğal ve uygulalamalı bilimleri etkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9: Buluntuların korunması ve tarihlendirilmesi ve yapım teknolojileri hakkında bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-10: Yaşam boyu öğrenmenin önemini  ve bilgiye ulaşmanın yöntemlerini bilir.

 

TYYÇ Doğa Bilimleri + Beşeri Bilimler ve Sanat Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)

7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi)

Arkeometri Yüksek Lisans Programı Çıktıları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

BİLGİ –Kuramsal -Olgusal

1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak,aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir,derinleştirir ve istatistik metodları kullanarak analiz eder ve yorumlar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.

 

 

 

 

 

 

 

BECERİLER-Bilişsel -Uygulamalı            

1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2- Alanında edindiğii bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve  yeni bilgiler oluşturur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 √

 

3- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları  araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1- Alanı ile uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve  öngörülmeyen karmaşık sorunların çözümü için  yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER-Öğrenme Yetkinliği

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir  ve öğrenmesini yönlendirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik    

1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3- Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4- Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik

1- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri  gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4- Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir.

 

 

 

 

 

 

 


Son Güncelleme:
21/09/2022 - 23:07