Arkeometri Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Arkeometri Yüksek Lisans Programı
Arkeometri Yüksek Lisans Program Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Arkeometri alanında, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda araştırma yaparak bilgiye ulaşır ve bilgiyi değerlendirerek kullanır.
PÇ-2: Arkeometri alanındaki problemleri çözmek için diğer disiplinlere ait bilgileri de kullanarak yenilikçi yöntemler geliştirir ve bunları araştırmalarda kullanır.
PÇ-3: Araştırmalarının sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda, yazılı ya da sözlü olarak aktarma ve meslektaşları ile paylaşma becerisine sahiptir.
PÇ-4: Mesleki faaliyetlerinin sosyal, çevresel ve hukuki boyutlarını bilir; mesleğini etik ilkeler doğrultusunda yürütür.
PÇ-5: Ulusal grup çalışmalarında, araştırmacı veya yönetici olarak görev yapar.
PÇ-6: Uluslararası projelerde sorumluluk alma becerisine sahiptir.
PÇ-7: Buluntuların görsel, kimyasal ve yapısal analizlerini yapabilme becerisine sahiptir.
PÇ-8: Arkeolojik buluntuların değerlendirilmesinde doğal ve uygulalamalı bilimleri etkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9: Buluntuların korunması ve tarihlendirilmesi ve yapım teknolojileri hakkında bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-10: Yaşam boyu öğrenmenin önemini ve bilgiye ulaşmanın yöntemlerini bilir.
TYYÇ Doğa Bilimleri + Beşeri Bilimler ve Sanat Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
Arkeometri Yüksek Lisans Programı Çıktıları |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
BİLGİ –Kuramsal -Olgusal |
||||||||||
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak,aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir,derinleştirir ve istatistik metodları kullanarak analiz eder ve yorumlar. |
√ |
√ |
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
BECERİLER-Bilişsel -Uygulamalı |
||||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır . |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
2- Alanında edindiğii bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
3- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler . |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
YETKİNLİKLER- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||
1- Alanı ile uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
√ |
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
|
√ |
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER-Öğrenme Yetkinliği |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
3- Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
4- Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
|
√ |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
2- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. |
√ |
|
|
√ |
|
|
|
√ |
√ |
|
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
√ |
√ |
4- Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|