Arkeometri Doktora Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Arkeometri Doktora Programı
Arkeometri Doktora Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Arkeometri alanında, kuramsal ve uygulamalı sorunların çözümü için analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmalar yürüterek bilgi üretir.
PÇ-2: Çalışmalarının sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda, etkili bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
PÇ-3: Grup çalışmalarında görev alır ve liderlik yapar.
PÇ-4: Uzmanlık alanı ile ilgili iletişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
PÇ-5: Verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında etik değerleri gözetir.
PÇ-6: Arkeometri anabilim dalında lisans/lisansüstü düzeyinde ders verir, yeni dersler hazırlar ve tez yönetir.
TYYÇ Doğa Bilimleri + Beşeri Bilimler ve Sanat Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 8. Düzey (DOKTORA Eğitimi) |
Arkeometri Doktora Programı Çıktıları |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1-Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. |
√ |
√ |
|
√ |
|
|
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
√ |
|
√ |
|
|
|
3- Alanında sahip olunan ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirebilmek için ilgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını tanır. |
|
|
|
√ |
√ |
|
BECERİLER-Bilişsel -Uygulamalı |
||||||
1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. |
√ |
|
|
|
|
√ |
2- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. |
|
|
√ |
|
|
√ |
3- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. |
√ |
|
|
√ |
|
√ |
4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. |
√ |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||
1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. |
√ |
|
|
|
|
√ |
2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
|
√ |
|
|
|
√ |
3- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
|
|
√ |
|
|
|
4- Ulusal veya Uluslararası projelerde yer alır ve/veya yeni projeler geliştirir. |
|
√ |
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER-Öğrenme Yetkinliği |
||||||
1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
√ |
|
|
|
|
√ |
2- Alanında ileri düzeydeki bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmalarla sorumluluğu altındaki kişilere anlatır. |
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||
1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. |
|
|
|
|
|
|
2- Uzman kişler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
|
√ |
√ |
|
|
|
3- Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü C1 Genel düzeyinde kullanarak ileri düzeyde sözlü , yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır. |
|
√ |
|
|
|
|
4-Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır. |
|
|
|
√ |
|
|
5- Ulusal ve Uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. |
|
√ |
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik |
||||||
1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. |
|
|
|
|
√ |
|
2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. |
√ |
|
|
|
√ |
|
3- Tarihi ve kültürel mirasın ve çevrenin korunmasına yönelik olarak ilgili alandaki akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunur. |
|
|
|
|
√ |
√ |
4- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. |
|
|
|
|
√ |
|