Aktüerya Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Aktüerya Bilimleri Yüksek Lisans Programı
Aktüerya Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: İstatistik, iktisadi ve idari bilimleri ile Aktüerya Bilimleri uygulamalarının bağlantısını kurabilmektedirler.
PÇ-2: Aktüerlik sınavlarında başarılı olabilecek bilgi birikimine sahiptirler.
PÇ-3: Grup çalışmalarında liderlik yapabilir , çözüm yaklaşımları geliştirebilir ve sorumluluk alabilirler.
PÇ-4: Mevcut bilimsel literatür ve metodoloji hakkında bilgi sahibidirler ve bunlara eleştirel bakabilme becerisine sahiptirler.
PÇ-5: Araştırma soruları üretebilir, birinci ve/veya ikinci el kaynaklara ulaşabilir, bunları analiz edebilir ve kaynakları değerlendirip yorumluyarak geçerli argümanlar oluşturabilirler.
PÇ-6: Yeterli düzeyde İngilizce yabancı dil bilgisi geliştirmişlerdir.
PÇ-7: Yaptıkları araştırmayı gerek sözlü, gerekse yazılı biçimde sunup paylaşabilirler.
PÇ-8: Disiplin içi ve disiplinlerarası çalışmalarda grubun bir parçası olarak çalışabilirler.
PÇ-9: Akademik ahlaka sahiptirler ve bunu tüm çalışmalarında sergilerler.
PÇ-10: Günümüz meselelerine dair farkındalık geliştirmişlerdir ve dayanakları olan fikirler üretebilecek bilgi ve beceriye sahiptirler.
PÇ-11: Mesleki konularda öncülük ve önderlik niteliklerine sahiptirler.
PÇ-12: Alanı ile ilgili teknolojiyi takip edebilme becerisine sahiptirler.
PÇ-13: Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konuları bağımsız, yaratıcı, üretken ve bilimsel ilerlemelerle uyumlu olarak çalışabilirler.
| 
 TYYÇ Yaşam Bilimleri, Doğa Bilimleri, Matematik ve İstatistik Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)   | 
 ODTÜ Aktüerya Bilimleri Yüksek Lisans Programı  | 
||||||||||||
| 
 1  | 
 2  | 
 3  | 
 4  | 
 5  | 
 6  | 
 7  | 
 8  | 
 9  | 
 10  | 
 11  | 
 12  | 
 13  | 
|
| 
 BİLGİ - Kuramsal-Olgusal  | 
|||||||||||||
| 
 1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder.  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı  | 
|||||||||||||
| 
 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 2- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 3- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  | 
|||||||||||||
| 
 1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği  | 
|||||||||||||
| 
 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik  | 
|||||||||||||
| 
 1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik  | 
|||||||||||||
| 
 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve uyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri özeterek denetler ve bu değerleri öğretir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 4- Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
 
 
 
 
  | 
| 
 TYYÇ İşletme ve Yönetim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri  | 
 ODTÜ Aktüerya Bilimleri Yüksek Lisans Programı  | 
||||||||||||
| 
 1  | 
 2  | 
 3  | 
 4  | 
 5  | 
 6  | 
 7  | 
 8  | 
 9  | 
 10  | 
 11  | 
 12  | 
 13  | 
|
| 
 BİLGİ - Kuramsal-Olgusal  | 
|||||||||||||
| 
 1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı  | 
|||||||||||||
| 
 1- - Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 2- Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 3- - Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  | 
|||||||||||||
| 
 1- Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 2- Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 3- Örgüt/Kurum için vizyon, amaç ve hedef belirler.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği  | 
|||||||||||||
| 
 1- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik  | 
|||||||||||||
| 
 1- Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 2- Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 4-  Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik  | 
|||||||||||||
| 
 1- Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 2- Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütür.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 3- Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı sağlar.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 4- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  |