Aktüerya Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Aktüerya Bilimleri Yüksek Lisans Programı
Aktüerya Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: İstatistik, iktisadi ve idari bilimleri ile Aktüerya Bilimleri uygulamalarının bağlantısını kurabilmektedirler.
PÇ-2: Aktüerlik sınavlarında başarılı olabilecek bilgi birikimine sahiptirler.
PÇ-3: Grup çalışmalarında liderlik yapabilir , çözüm yaklaşımları geliştirebilir ve sorumluluk alabilirler.
PÇ-4: Mevcut bilimsel literatür ve metodoloji hakkında bilgi sahibidirler ve bunlara eleştirel bakabilme becerisine sahiptirler.
PÇ-5: Araştırma soruları üretebilir, birinci ve/veya ikinci el kaynaklara ulaşabilir, bunları analiz edebilir ve kaynakları değerlendirip yorumluyarak geçerli argümanlar oluşturabilirler.
PÇ-6: Yeterli düzeyde İngilizce yabancı dil bilgisi geliştirmişlerdir.
PÇ-7: Yaptıkları araştırmayı gerek sözlü, gerekse yazılı biçimde sunup paylaşabilirler.
PÇ-8: Disiplin içi ve disiplinlerarası çalışmalarda grubun bir parçası olarak çalışabilirler.
PÇ-9: Akademik ahlaka sahiptirler ve bunu tüm çalışmalarında sergilerler.
PÇ-10: Günümüz meselelerine dair farkındalık geliştirmişlerdir ve dayanakları olan fikirler üretebilecek bilgi ve beceriye sahiptirler.
PÇ-11: Mesleki konularda öncülük ve önderlik niteliklerine sahiptirler.
PÇ-12: Alanı ile ilgili teknolojiyi takip edebilme becerisine sahiptirler.
PÇ-13: Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konuları bağımsız, yaratıcı, üretken ve bilimsel ilerlemelerle uyumlu olarak çalışabilirler.
TYYÇ Yaşam Bilimleri, Doğa Bilimleri, Matematik ve İstatistik Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) |
ODTÜ Aktüerya Bilimleri Yüksek Lisans Programı |
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
|||||||||||||
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. |
√ |
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı |
|||||||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
3- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
|
√ |
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||||||
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||||||
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
√ |
|
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve uyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri özeterek denetler ve bu değerleri öğretir. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
4- Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
TYYÇ İşletme ve Yönetim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri |
ODTÜ Aktüerya Bilimleri Yüksek Lisans Programı |
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
|||||||||||||
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. |
√ |
√ |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı |
|||||||||||||
1- - Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. |
|
√ |
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
2- Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
3- - Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları |
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||||||
1- Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
2- Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
3- Örgüt/Kurum için vizyon, amaç ve hedef belirler. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||||||
1- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||||||
1- Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
2- Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar. |
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
4- Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||||||
1- Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
2- Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütür. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3- Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı sağlar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
4- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|