Architecture Thesis M.ARCH Program TYYC
Program Outcomes
- To be able to integrate the knowledge and understanding gained in the undergraduate program of architecture in a way to include developments in the fields of design, theory and criticism, urban and landscape research, digital design, and sustainability in architecture, and to acquire and comprehend advanced knowledge;
- To know the relations of social, cultural, political, economic, technological, artistic and philosophical theories, discourses, methods and tools with the discipline of architecture;
- To know the theoretical frameworks and research methods that provide the necessary basis for research in the field of architecture, and to internalize research ethics;
- To be able to construct and conduct research processes using research methods in the field of architecture and evaluate the results;
- To be able to access knowledge from different fields and to use it with an analytical, critical, innovative and creative approach in the context of architectural research;
- To have independent learning and scientific research skills;
- To be able to convey knowledge and research results in a consistent and comprehensible manner with oral, written and visual expression;
- To have the ability to research and practice in interdisciplinary and multidisciplinary environments;
- To be able to apply the knowledge, understanding, problematic definition and solution development skills gained about architecture in different professional and academic contexts;
- To be able to develop a critical approach based on knowledge and competence;
- To be able to manage complex and unpredictable situations related to the field of expertise with the awareness of social, environmental and ethical responsibilities and to develop new strategic approaches;
- To be able to conduct independent scientific research in the field of expertise and to be aware of the importance of lifelong learning.
|
TYYÇ Mimarlık ve Yapı Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
Mimarlık Yüksek Lisans Programı Çıktıları |
||||||||||||
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
|
BİLGİ – Kuramsal - Olgusal |
|||||||||||||
|
1- Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2- Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. |
|
√ |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
BECERİLER – Bilişsel - Uygulamalı |
|||||||||||||
|
1- Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. |
√ |
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
√ |
|||
|
2- Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. |
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
3- İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. |
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
||
|
4- Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. |
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||||||
|
1- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
√ |
√ |
||
|
2-- Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
3- Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
4- Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||||||
|
1- Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
YETKİNLİKLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
||||||||||||
|
1- Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
2- Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
||
|
4-Dili, sembolleri, metinleri etkileşimli olarak kullanır. |
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
5-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER – Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||||||
|
1- Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. |
|
|
|
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
2- Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
√ |
|
||
|
3- Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
√ |
|
|
|
4- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
||
|
5- Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
√ |
√ |
|
√ |
|
|