TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Bölge Planlama Yüksek Lisans Programı
Bölge Planlama Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Bölgesel gelişme kuramları ve bu kuramların politika ve planlarla ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olma, yeni gelişen kuramsal tartışmaları izleyebilme
PÇ-2: Bölgesel gelişme ve planlama konusunda farklı uzmanlık alanlarında derinleşmeyi sağlayacak bilgi birikime sahip olma
PÇ-3: Bölge Planlama konusunda edindiği bilgileri ve becerileri kullanarak, bölgelerin sorunlarını ve bunların nedenlerini tanımlayabilme, bu sorunları giderebilmek için olası yaklaşımları sistematik bir bütünlük içinde değerlendirebilme
PÇ-4: Bölgesel gelişme ve bölge planlama ile ilişkili konularda yeni bilgileri izleyebilme ve yeni kavramsal tartışmaları ve uygulamaları izleme ve değerlendirme
PÇ-5: Alanında uluslararası düzeyde çalışmalar ve işbirliklerini gerçekleştirmeye olanak verecek, yurt dışı yayınları ve alanındaki yenilikleri izleyebilecek düzeyde İngilizce dilini (ve bir Alanında uluslararası düzeyde çalışmalar ve işbirliklerini gerçekleştirmeye olanak verecek, yurt dışı yayınları ve alanındaki yenilikleri izleyebilecek düzeyde) kullanabilme
PÇ-6: Üstlendiği veya görev aldığı plan ve projeleri en nitelikli düzeyde gerçekleştirebilecek mesleki yetkinliğe sahip olma
PÇ-7: Farklı mekansal ölçeklerde ve bölge planlama çalışmalarında sorumluluk alabilme ve çalışmaları yürütebilme
PÇ-8: Planlama sürecine katılan farklı kesimlerin görüşlerini izleyerek yorum ve çözüm üretebilme ve bunları politika ve plan önceliklerini  belirlemede kullanabilme.
PÇ-9: Yaptığı çalışmaları aktarabilme ve paylaşmak için iletişim kurabilme ve sunma
PÇ-10: Toplumsal sorumluluk ve meslek etiği değerlerine bağlı olma

 

TYYÇ Mimarlık ve Yapı Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)

7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi)

Bölge Planlama Yüksek Lisans Programı Çıktıları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

BİLGİ –Kuramsal -Olgusal

1- Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.

 

 

 

 

 

 

2- Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir.

 

 

 

 

 

 

BECERİLER-Bilişsel -Uygulamalı            

1- Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır.

 

 

2- Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular.

 

 

 

 

 

 

3- İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur.

 

 

 

 

 

 

4- Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir.

 

 

 

 

 

 

 

 

2- Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir.

 

 

 

 

 

 

 

 

3- Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür.

 

 

 

 

 

 

 

 

4-Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir.

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER-Öğrenme Yetkinliği

1-Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir.

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik    

1-Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır.

 

 

 

 

 

 

2-Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder.

 

 

 

 

 

 

 

3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.

 

 

 

 

 

 

 

 

4-Dili, sembolleri, metinleri etkileşimli olarak kullanır.

 

 

 

 

 

 

 

 

5-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik

1-Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.

 

 

 

 

 

2-Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir.

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir.

 

 

 

 

 

4-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

 

 

 

 

 

 

5-Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir.

 

 

 

 


Son Güncelleme:
21/09/2022 - 23:38