Endüstri Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Endüstri Mühendisliği Yüksek Lisans Programı
Endüstri Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları
PÇ-1: Endüstri Mühendisliği’nin Üretim ve Operasyon Yönetimi, Tededarik Zinciri Yönetimi, İş Analitiği ve Bilişim Sistemleri, Karar Bilimleri ve Yöneylem Araştırması, Kalite Yönetimi,İnsan Faktörü ve Ergonomi, Strateji ve Endüstriyel Ekonomi gibi çeşitli alanlarında ileri bilgi düzeyine ulaşarak uzmanlaşırlar.
PÇ-2: Endüstri Mühendisliği problemlerini formüle etme ve çözmede üst düzeyde beceri sahibi olurlar.
PÇ-3: Sosyoteknik sistemlerin tasarım ve iyileştirmesine yönelik yeni bilimsel bilgileri sistematik bir biçimde edinebilirler.
PÇ-4: Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapabilirler.
PÇ-5: Profesyonel yaşamlarında eleştirel düşünceyi uygulayabilirler.
PÇ-6: Akademik etiğin öneminin bilincindedirler.
TYYÇ Mühendislik Bilimleri Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi)
|
Endüstri Mühendisliği Program Çıktıları |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
BİLGİ - Kuramsal - Olgusal |
||||||
1-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
2-Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
√ |
|
√ |
|
|
|
3-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
4-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
|
|
√ |
|
|
|
BECERİLER – Bilişsel-Uygulamalı |
||||||
1- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
|
√ |
√ |
√ |
√ |
|
2-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
|
√ |
√ |
√ |
√ |
|
3-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
|
√ |
√ |
√ |
√ |
|
4-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
|
√ |
√ |
√ |
√ |
|
BECERİLER – Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||
1- Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
√ |
√ |
√ |
|
√ |
|
2-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
3-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
4-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
5-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
6-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
BECERİLER – Öğrenme Yetkinliği |
||||||
1-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
√ |
|
√ |
|
|
|
2- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
3- Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
4-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
BECERİLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||
1- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
√ |
√ |
|
|
2-Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
√ |
|
|
3-Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. |
|
|
√ |
|
√ |
|
4-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
5-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
6-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
7-Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
8-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
BECERİLER – Alana Özgü Yetkinlik |
||||||
1-Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
|
|
|
|
|
√ |
2-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
3- Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
4-Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
√ |
|
|