Kimya Doktora Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Kimya Doktora Programı
Kimya Doktora Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Güncel bilimsel literatür ve teknoloji hakkında bilgi sahibi olur, sürekli değişen bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilirler.
PÇ-2: Eleştirel, analitik ve bağımsız düşünebilirler.
PÇ-3: Bağımsız araştırma yetisini geliştirmiş bilim insanları olurlar.
PÇ-4: Problemleri analiz edip, çözüm önerisi geliştirme becerisiyle donanmıştırlar.
PÇ-5: Uzmanlaştıkları alanlarda yaptıkları çalışmalar ile ilgili alana bilimsel katkılarda bulunurlar.
PÇ-6: Yurt içi/yurt dışı doktora sonrası araştırmalarına temel olacak bilgi donanımına sahiptirler.
PÇ-7: Çözüm yaklaşımları geliştirebilir ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilirler.
PÇ-8: Disiplinlerarası çalışmalarda aktif rol alabilir ve takım arkadaşlarıyla uyum içerisinde çalışırlar.
PÇ-9: Disiplinlerarası çalışmalarda farklı alanlardan elde edilen bilgileri ile kendi bilgilerini birleştirip yorumlayabilirler.
PÇ-10: Uzmanı olduğu alanlarda karşılaştığı sorunların çözümünde liderlik yapma özelliğine sahiptirler.
PÇ-11: Yaptıkları çalışmaları ve onlardan elde edilen bulguları farklı ortamlarda sözlü ve yazılı sunma yetisine sahiptirler.
PÇ-12: Bilimsel dil olan İngilizce’ye hakim olarak yetişirler.
PÇ-13: İletişim teknolojilerini kullanabilirler (Çalışmaları sırasında elde edilen sonuçların aktarılması amacıyla).
PÇ-14: Çalışmaları sırasında elde edilen bulguların bilim dünyasına duyurulmasında etik değerleri gözetirler.
TYYÇ Doğa Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 8. Düzey (DOKTORA Eğitimi) |
Kimya Doktora Programı Program Çıktıları |
|||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
|
|
||||||||||||
1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. |
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı |
|
|
||||||||||||
1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
|
||||||||||||
1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|
|
||||||||||||
1- -Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
|
||||||||||||
1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır. |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
√ |
|
5- Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
|
|
||||||||||||
1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |