Kimya Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Kimya Yüksek Lisans Programı
Kimya Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Kimya alanındaki güncel bilimsel literatürün yanı sıra teknoloji hakkında bilgi sahibi olur, sürekli değişen bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilirler.
PÇ-2: Eleştirel, analitik ve bağımsız düşünebilirler.
PÇ-3: Bağımsız araştırma yetisini geliştirmiş yüksek kimyagerlik becerilerine sahip olurlar.
PÇ-4: Problemleri analiz edip, çözüm önerisi geliştirme becerisiyle donanmıştırlar.
PÇ-5: Uzmanlaştıkları alanlarda yaptıkları çalışmalar ile ilgili alana bilimsel katkılarda bulunurlar.
PÇ-6: Yurt içi/yurt dışı doktora eğitimine temel olacak bilgi donanımına sahiptirler.
PÇ-7: Çözüm yaklaşımları geliştirebilir ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilirler.
PÇ-8: Disiplinlerarası çalışmalarda aktif rol alabilir ve takım arkadaşlarıyla uyum içerisinde çalışırlar.
PÇ-9: Disiplinlerarası çalışmalarda farklı alanlardan elde edilen bilgileri ile kendi bilgilerini birleştirip yorumlayabilirler.
PÇ-10: Uzmanı olduğu alanlarda karşılaştığı sorunların çözümünde liderlik yapma özelliğine sahiptirler.
PÇ-11: Yaptıkları çalışmaları ve onlardan elde edilen bulguları farklı ortamlarda sözlü ve yazılı sunma yetisine sahiptirler.
PÇ-12: Bilimsel dil olan İngilizce’ye hakim olarak yetişirler.
PÇ-13: Çalışmaları sırasında elde edilen sonuçların aktarılması amacıyla iletişim teknolojilerini kullanabilirler.
PÇ-14: Çalışmaları sırasında elde edilen bulguların bilim dünyasına duyurulmasında etik değerleri gözetirler.
TYYÇ Doğa Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
Kimya Tezli Yüksek Lisans Programı Program Çıktıları |
|||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
|
|
||||||||||||
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı |
|
|
||||||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
3- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
|
||||||||||||
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|
|
||||||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
|
||||||||||||
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
|
|
||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3-Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
4-Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|