Bilimsel Hesaplama Doktora Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Bilimsel Hesaplama Doktora Programı
Bilimsel Hesaplama Doktora Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Bilimsel hesaplamanın temel konularında ve süreçler hakkında bilgi sahibidirler.
PÇ-2: Mevcut bilimsel literatür, bilimsel hesaplama alanında kullanılan yöntemler ve uygulamalar hakkında bilgi sahibidirler ve eleştirisel bakabilme becerisine sahiptirler.
PÇ-3: Disiplinlerarası yaklaşımlardan haberdardırlar.
PÇ-4: Araştırma soruları üretebilir, bilimsel kaynaklara ulaşılabilir, bunları analiz edebilir ve kaynakları değerlendirip yorumluyarak geçerli argümanlar ve yeni fikirler oluşturabilirler.
PÇ-5: İleri seviyede İngilizce yabancı dil bilgisi geliştirmişlerdir ve bunun yanı sıra basılı bilimsel/teknik metinleri okuyabilirler.
PÇ-6: Yaptıkları araştırmayı gerek sözlü, gerekse yazılı biçimde etkili olarak sunup paylaşabilirler.
PÇ-7: Tek başına veya disiplinlerarası bir araştırma grubunun parçası olarak çalışabilirler, takım çalışması yapabilirler.
PÇ-8: Akademik ahlaka sahiptirler.
PÇ-9: Güncel bilimsel hesaplama problemlerine dair farkındalık geliştirmişlerdir ve dayanakları olan fikirler üretebilecek bilgi ve beceriye sahiptirler.
|
TYYÇ Yaşam Bilimleri, Doğa Bilimleri, Matematik ve İstatistik Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey ( YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
ODTÜ Bilimsel Hesaplama Doktora Programı Program Çıktıları |
||||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
|||||||||
|
1-Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. |
√ |
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı |
|||||||||
|
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
2-Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
3-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||
|
1-Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
3-Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||
|
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||
|
1-Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
|
|
√ |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
2-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
|
|
√ |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
√ |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
4-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
|
√ |
|
|
√ |
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||
|
1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve uyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri özeterek denetler ve bu değerleri öğretir. |
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
2-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
3-Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
4-Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
TYYÇ Bilgisayar Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 8. Düzey ( Doktora Eğitimi) |
ODTÜ Bilimsel Hesaplama Doktora Programı Program Çıktıları |
||||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
|||||||||
|
1-Temel bilimleri, matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimlerini üst düzeyde tanımlar ve uygular. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2-Alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. |
√ |
|
√ |
|
|
|
√ |
|
√ |
|
BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı |
|||||||||
|
1-Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
2-Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
3-Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak tanımlar, tasarlar, uygular, sonuçlandırır ve bu süreci yönetir. |
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||
|
1-Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||
|
1-Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
2-Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar. |
|
|
√ |
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. |
|
|
√ |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||
|
1-Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma anlatır. |
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|