TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Eğitim programları ve Öğretim Doktora Programı
Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Eğitim programları ve öğretim alanında ileri düzeyde kuramsal bilgi sahibidirler ve bu çerçevede  eğitim sistemlerinin çeşitli boyutlarına ilişkin yeni model ve yaklaşımlar ortaya koyarlar.
PÇ-2: Eğitim programları ve öğretim alanında eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerini kullanırlar.
PÇ-3: Program geliştirme ve değerlendirme kuram, model ve yaklaşımlarını yorumlar ve uygularlar.
PÇ-4: Öğrenme ve öğretim süreçlerini tasarlar, uygular ve değerlendirirler.
PÇ-5: Gelişen bilişim ve iletişim teknolojilerini eğitim program tasarımı ile öğretim ve öğrenme ortamlarının oluşturulmasında etkili bir şekilde kullanırlar.
PÇ-6: Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak özgün araştırmalar yapar ve sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak paylaşırlar.
PÇ-7: Eğitim programları ve öğretim alanında ilgili paydaşlarla bilgi ve fikir alışverişinde bulunur ve ortak çalışmalarda etkin rol alırlar.
PÇ-8: Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası çalışmaları ve gelişmeleri takip eder ve bu alandaki bilgi birikimine ve uygulamalara katkı sağlarlar.
PÇ-9: Eğitim programları ve öğretim ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır ve liderlik yaparlar.
PÇ-10: Alanı ile disiplinler arası bağlantılar kurarak eğitim öğretimi geliştirecek çalışmalar yürütürler.
PÇ-11: Eğitim sistemlerine ilişkin güncel/toplumsal sorunlar hakkında araştırmalar yapar, çözüm üretir ve uygulanmasını desteklerler.
PÇ-12: Eğitim sisteminde yer alan ölçme ve değerlendirme süreçlerinin eleştirel bir değerlendirmesini yapar ve yeni çözümler üretirler.
PÇ-13: Tüm çalışmalarını etik ilkeleri göz önünde bulundurarak tasarlar ve yürütürler.

 

TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)

8. Düzey (DOKTORA Eğitimi)

Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı Çıktıları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

BİLGİ –Kuramsal -Olgusal

1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.

 

 

 

 

2-Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.

 

 

 

 

BECERİLER-Bilişsel -Uygulamalı       

1-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar.

 

 

 

 

 

 

 

2-Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1-Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER-Öğrenme Yetkinliği

1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 

1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik

1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Son Güncelleme:
22/09/2022 - 14:48