Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Eğitim programları ve Öğretim Doktora Programı
Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Eğitim programları ve öğretim alanında ileri düzeyde kuramsal bilgi sahibidirler ve bu çerçevede eğitim sistemlerinin çeşitli boyutlarına ilişkin yeni model ve yaklaşımlar ortaya koyarlar.
PÇ-2: Eğitim programları ve öğretim alanında eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerini kullanırlar.
PÇ-3: Program geliştirme ve değerlendirme kuram, model ve yaklaşımlarını yorumlar ve uygularlar.
PÇ-4: Öğrenme ve öğretim süreçlerini tasarlar, uygular ve değerlendirirler.
PÇ-5: Gelişen bilişim ve iletişim teknolojilerini eğitim program tasarımı ile öğretim ve öğrenme ortamlarının oluşturulmasında etkili bir şekilde kullanırlar.
PÇ-6: Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak özgün araştırmalar yapar ve sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak paylaşırlar.
PÇ-7: Eğitim programları ve öğretim alanında ilgili paydaşlarla bilgi ve fikir alışverişinde bulunur ve ortak çalışmalarda etkin rol alırlar.
PÇ-8: Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası çalışmaları ve gelişmeleri takip eder ve bu alandaki bilgi birikimine ve uygulamalara katkı sağlarlar.
PÇ-9: Eğitim programları ve öğretim ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır ve liderlik yaparlar.
PÇ-10: Alanı ile disiplinler arası bağlantılar kurarak eğitim öğretimi geliştirecek çalışmalar yürütürler.
PÇ-11: Eğitim sistemlerine ilişkin güncel/toplumsal sorunlar hakkında araştırmalar yapar, çözüm üretir ve uygulanmasını desteklerler.
PÇ-12: Eğitim sisteminde yer alan ölçme ve değerlendirme süreçlerinin eleştirel bir değerlendirmesini yapar ve yeni çözümler üretirler.
PÇ-13: Tüm çalışmalarını etik ilkeleri göz önünde bulundurarak tasarlar ve yürütürler.
TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 8. Düzey (DOKTORA Eğitimi) |
Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı Çıktıları |
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|
BİLGİ –Kuramsal -Olgusal |
|||||||||||||
1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
√ |
|
√ |
|
√ |
√ |
√ |
|
2-Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
√ |
|
√ |
|
√ |
√ |
√ |
|
BECERİLER-Bilişsel -Uygulamalı |
|||||||||||||
1-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
2-Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
3-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
√ |
√ |
|
YETKİNLİKLER- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||||||
1-Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
2-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
3-Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
√ |
|
|
|
4-Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür. |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER-Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||||||
1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
√ |
4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular. |
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||||||
1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||||||
1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
√ |
|
3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |