Medya ve Kültürel Çalışmalar Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Medya ve Kültürel Çalışmalar Yüksek Lisans Programı
Medya ve Kültürel Çalışmalar Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Gündelik yaşamda, konusu medya ile ilgili olan araştırma ve analiz ile ilgili ihtiyaç duyduğu enformasyona ulaşabilme ve bunu yorumlama becerisine sahip olmak
PÇ-2: Medya teorisinin temel kavramlarına hâkim olmak
PÇ-3: Popüler kültürün yerel düzeyden uluslararası düzeye kadar geniş bir yelpazede gerçekleşen siyasal, sosyal ve iktisadi değişimlerini anlamlandırmak
PÇ-4: Enformatik bir problem olarak siyasal ve sosyal hayatta karşılaşılan problemleri tanımlamak ve çözümlemek
PÇ-5: Medya ile bağlantılı olarak çalışan herhangi bir organizasyonda üretken katılımcılar olarak faaliyet gösterecek profesyoneller olarak yetişmiş olmak
PÇ-6: Kuramsal anlamda medya organizasyonlarının işleyişi, karar alma süreçleri ve mekanizmalarının nasıl çalıştığının bilgisine sahip olmak
PÇ-7: Konusu ile ilgili karşılaştığı problemlere dair özgün çözümler üretebilmek
PÇ-8: Eleştirel düşünceye sahip olmak
PÇ-9: Disiplinler arası yaklaşımlara açık olmak
PÇ-10: Medya ve Kültürel Çalışmalar’a dâhil olan belirli bir alanda yukarıda listelenen özellikleri karşılayabilecek düzeyde bir yüksek lisans tezi yazmış olmak
TYYÇ Beşeri Bilimler Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) |
Medya ve Kültürel Çalışmalar Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları |
|||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||
BİLGİ – Kuramsal-Olgusal |
|
|||||||||||||||||||
1-Beşeri bilimler alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
√ |
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
||||||||||
2-Beşeri bilimler alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
√ |
√ |
|
||||||||||
3-Beşeri bilimler alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
√ |
||||||||||
4-Beşeri bilimler alanlarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
||||||||||
BECERİLER – Bilişsel-Uygulamalı |
|
|||||||||||||||||||
1-Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
||||||||||
2-Beşeri bilimler alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
||||||||||
3-Beşeri bilimler alanında karşılaşılan sorunları en uygun araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak çözümler. |
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
||||||||||
4-Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. |
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
||||||||||
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
|||||||||||||||||||
1-Beşeri bilimler alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
√ |
||||||||||
2-Beşeri bilimler alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. |
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
||||||||||
3-Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel olarak bağımsız çalışır ve/veya ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir. |
|
|
|
√ |
|
|
√ |
√ |
|
|
||||||||||
4-Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
||||||||||
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|
|||||||||||||||||||
1-Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
||||||||||
2-Sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. |
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
||||||||||
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
|||||||||||||||||||
1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
||||||||||
2-Beşeri bilimler alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
||||||||||
3-Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda kültür ve sanat duyarlılığını geliştirir. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
||||||||||
4-Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
||||||||||
5-Beşeri bilimler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
√ |
||||||||||
YETKİNLİKLER – Alana Özgü Yetkinlik |
|
|||||||||||||||||||
1-Beşeri bilimler alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
||||||||||
2-Beşeri bilimler alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
||||||||||
3-Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|