Oyun Teknolojileri Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Oyun Teknolojileri Yüksek Lisans Programı
Oyun Teknolojileri Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Bilgisayar grafiği, ses işaret işleme, oyun fiziği, yapay zeka, modelleme ve simülasyon, insan-bilgisayar etkileşimi ya da bilişimsel estetik alanlarından en az bir tanesinde derinlemesine bilgi sahibi olmaları
PÇ-2: Bilgisayar oyunları, sanal gerçeklik uygulamaları, simülatörler ve eğitim uygulamalarının bileşenleri konusunda işler düzeyde bilgi sahibi olmaları
PÇ-3: Uygulama deneyimine sahip olmanın yanı sıra temel teorik kavramları da hatasız şekilde uygulayabilecek yetkinlikte olmaları
PÇ-4: Özgün fikirler ve çözümler üretebilmeleri
PÇ-5: Araştırma yapabilme ve araştırma sonuçlarını pratik olarak uygulayabilme yeteneğine sahip olmaları
PÇ-6: Disiplinler-arası ve çok disiplinli takımlarda etkili şekilde çalışabilmeleri ve gerektiğinde bu türden takımlara liderlik edebilmeleri
PÇ-7: Yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme yeteneklerinin yüksek olması
PÇ-8: Güncel geliştirme araçlarından bağımsız bilgi birikimine sahip olmaları ve bu birikimi yeni geliştirme araçlarını öğrenmek için kullanabilmeleri
PÇ-9: Yaşam boyu öğrenme yeteneklerine sahip ve güncel bilgilere nasıl erişeceklerini biliyor olmaları
PÇ-10: Teorik ve uygulamaya dayanan bilimsel ve teknolojik gelişmeleri ve yenilikleri izleme becerisine sahip olmaları
PÇ-11: Mühendislik etiğinin ve akademik etiğin farkında olmaları, temel öğeleri bilmeleri ve benimsemeleri
TYYÇ Bilgisayar Temel Alanı Yeterlilikleri 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
Oyun Teknolojileri Yüksek Lisans Programı Program Çıktıları |
||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
BİLGİ – Kuramsal-Olgusal |
|||||||||||
1-Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında bilimsel araştırma yaparak derinlemesine ve genişlemesine kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
√ |
√ |
√ |
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
2-Bilişim ve/veya bilgisayar bilimlerinde kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER – Bilişsel-Uygulamalı |
|||||||||||
1-Bilişim ve bilgisayar bilimleri problemlerini işaret eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlemede yenilikçi yöntemler uygular. |
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
2-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||||
1-Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||||
1-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahip olduğunu inceler ve uygulamalarıyla gösterir. |
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
√ |
√ |
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||||
1-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.[1] |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
2-Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
3-Bilişim uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||||
1-Verilerin toplanması, işlenmesi, kullanılması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
[1] Bu yeterlilik, Oyun Teknolojileri Yüksek Lisans Programının öğrenci kabul koşulları ve programdan mezun olmak için gerekli olan İngilizce yazılmış bir yüksek lisans araştırma tezi koşulu aracılığıyla da sağlanmaktadır.