TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Oyun Teknolojileri Yüksek Lisans Programı
Oyun Teknolojileri Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Bilgisayar grafiği, ses işaret işleme, oyun fiziği, yapay zeka, modelleme ve simülasyon, insan-bilgisayar etkileşimi ya da bilişimsel estetik alanlarından en az bir tanesinde derinlemesine bilgi sahibi olmaları
PÇ-2: Bilgisayar oyunları, sanal gerçeklik uygulamaları, simülatörler ve eğitim uygulamalarının bileşenleri konusunda işler düzeyde bilgi sahibi olmaları
PÇ-3: Uygulama deneyimine sahip olmanın yanı sıra temel teorik kavramları da hatasız şekilde uygulayabilecek yetkinlikte olmaları
PÇ-4: Özgün fikirler ve çözümler üretebilmeleri
PÇ-5: Araştırma yapabilme ve araştırma sonuçlarını pratik olarak uygulayabilme yeteneğine sahip olmaları
PÇ-6: Disiplinler-arası ve çok disiplinli takımlarda etkili şekilde çalışabilmeleri ve gerektiğinde bu türden takımlara liderlik edebilmeleri
PÇ-7: Yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme yeteneklerinin yüksek olması
PÇ-8: Güncel geliştirme araçlarından bağımsız bilgi birikimine sahip olmaları ve bu birikimi yeni geliştirme araçlarını öğrenmek için kullanabilmeleri
PÇ-9: Yaşam boyu öğrenme yeteneklerine sahip ve güncel bilgilere nasıl erişeceklerini biliyor olmaları
PÇ-10: Teorik ve uygulamaya dayanan bilimsel ve teknolojik gelişmeleri ve yenilikleri izleme becerisine sahip olmaları
PÇ-11: Mühendislik etiğinin ve akademik etiğin farkında olmaları, temel öğeleri bilmeleri ve benimsemeleri

 

 

TYYÇ Bilgisayar Temel Alanı Yeterlilikleri
(Akademik Ağırlıklı)

7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi)

Oyun Teknolojileri Yüksek Lisans Programı

Program Çıktıları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

BİLGİ Kuramsal-Olgusal

1-Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında bilimsel araştırma yaparak derinlemesine ve genişlemesine kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.

 

 

 

 

 

 

2-Bilişim ve/veya bilgisayar bilimlerinde kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BECERİLER – Bilişsel-Uygulamalı

1-Bilişim ve bilgisayar bilimleri problemlerini işaret eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlemede yenilikçi yöntemler uygular.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1-Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği

1-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahip olduğunu inceler ve uygulamalarıyla gösterir.

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik

1-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.[1]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Bilişim uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik

1-Verilerin toplanması, işlenmesi, kullanılması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




[1] Bu yeterlilik, Oyun Teknolojileri Yüksek Lisans Programının öğrenci kabul koşulları ve programdan mezun olmak için gerekli olan İngilizce yazılmış bir yüksek lisans araştırma tezi koşulu aracılığıyla da sağlanmaktadır.


Son Güncelleme:
02/10/2022 - 16:29