Tarih Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Tarih Bölümü Yüksek Lisans Programı
Tarih Bölümü Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Seçtikleri tarih çalışma alanlarında kullanacakları kaynaklar ve ona ilişkin tarih metodolojisi bilgisine sahip olma
PÇ-2: Çalışmalarında birincil, ikincil ve üçüncül kaynaklara ulaşabilme ve bu kaynaklardan analiz, sentez ve değerlendirmelere dayalı önerme yapabilme becerilerine sahip olma
PÇ-3: Araştırma bulgularını etkin bir şekilde sözel ve yazılı formatta hazırlayıp iletebilme
PÇ-4: Tarihi bir konunun araştırmasında ortak çalışma becerisi ile kendi bulgularını diğer ortak çalıştıkları araştırmacılarla paylaşma yeteneğine sahip olma
PÇ-5: Osmanlı arşivleri ile diğer ulusal ve uluslararası araştırma kurumlarında araştırma yapabilme
PÇ-6: Araştırmalarında gerekli olan dil becerisine sahip olma
PÇ-7: Evrensel akademik etik kurallar çerçevesinde çalışabilme
PÇ-8: Kişisel sorumluluk ve toplumsal konularda bilinç sahibi insanlar olarak topluma katkıda bulunabilme
TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
ODTÜ Tarih Tezli Yüksek Lisans Program Çıktıları |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
1-Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
2-Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
2-Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
3-Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
1-Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
2-Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
3-Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER-Öğrenme Yetkinliği |
|
|
|
|
|
|
|
|
1-Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir veöğrenmeyi yönlendirir. |
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
2-Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
1-Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
2-Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
3- Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
4-Alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
5-Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
1-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
2-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
3-Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
4-Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
5-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|